Teken voor eerlijke zwembadprijzen in Hasselt

Beste medestanders,

We zijn verontwaardigd over de recente beslissing van zwembad Kapermolen in Hasselt om de tarieven voor niet-inwoners drastisch te verhogen onder het mom van het indijken van overlast. Dit is een ondemocratische en discriminerende maatregel die niet alleen onrechtvaardig is, maar ook verregaande gevolgen heeft.

De reden voor deze petitie is simpel: de prijsverhoging wordt gerechtvaardigd door overlast in te dijken van jongeren uit andere streken die ambras komen zoeken, maar de prijsverhoging treft vooral gezinnen met een laag inkomen en senioren. Vanaf 4 jaar betaal je voor een kleuter, die niet in Hasselt woont €10 om toegang te krijgen tot het zwembad. Eveneens senioren die niet in Hasselt wonen betalen €10 voor 1 enkele zwembeurt, terwijl deze bevolkingsgroepen95931FA2-EC42-4441-9562-3ECAC4A0DC77.jpeg niet voor overlast zorgt.

Het is onaanvaardbaar dat mensen met een laag inkomen, gezinnen en senioren, worden getroffen door deze onrechtvaardige regeling. Sporten en bewegen is essentieel voor onze gezondheid, vooral nu obesitas een steeds groter probleem wordt in onze samenleving. Het is dan ook van groot belang dat mensen toegang hebben tot betaalbare sportfaciliteiten, ongeacht waar ze wonen.

Als burgers in een democratische maatschappij moeten we het recht hebben om zelf te kunnen bepalen waar we onze vrije tijd besteden, zonder gediscrimineerd te worden op basis van onze woonplaats. Politieke beslissingen kunnen niet zomaar roekeloos worden gemaakt, zonder rekening te houden met de impact ervan op de samenleving.

Daarom roepen we op tot solidariteit en verzet tegen deze oneerlijke zwembadtarieven. Teken onze petitie en laten we samen strijden voor rechtvaardigheid en gelijke kansen voor iedereen, ongeacht waar we vandaan komen.

Samen staan we sterker!

Met strijdbare groeten

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Lennie Kenis alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden: