Tong Tong Fair Malieveld Den Haag is cultureel erfgoed

De jaarlijkse Tong Tong Fair op het Malieveld in Den Haag zou cultureel erfgoed moeten zijn.

De 64ste editie van de Tong Tong Fair op het Malieveld in Den Haag is geannuleerd en nu dreigt dit culturele evenement te verdwijnen.

In 1959 was er een groepje Indische Nederlanders dat de Indische cultuur zo mooi, inspirerend en belangrijk vond, dat het een evenement ging organiseren om dat te laten zien. Toen heette de Indische manifestatie Pasar Malam Tong-Tong en in de jaren ’70 ging het evenement Pasar Malam Besar heten. Sinds 2009 is het Tong Tong Fair.

Buiten dat de Tong Tong Fair een heel gezellig dagje uit is voor iedereen, is het een jaarlijks evenement waar de Indische gemeenschap elkaar treft. Voor vele een traditie waar generatie op generatie ieder jaar naar uit gekeken wordt. We houden de Indische geschiedenis, kunst en cultuur op deze manier niet alleen in leven maar geven deze ook door aan de volgende generaties.

Dit evenement dat al 63 keer heeft plaats gevonden is cultureel erfgoed en moet behouden worden.

Met deze petitie hoop ik genoeg handtekeningen te kunnen verzamelen om ervoor te zorgen dat de Tong Tong Fair als cultureel erfgoed benoemd wordt.

4 mei toegevoegd:

Waarom is Staatsbosbeheer pas zo laat in gesprek gegaan met de Gemeente Den Haag? Na 63 edities heeft dit evenement zich wel bewezen toch?

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Denise Hooijschuur alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden: