Geen opvanglocatie asielzoekers in Oude- en Nieuwehorne

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Actiegroep en update petitie 'Geen opvanglocatie asielzoekers'

2024-09-13 10:06:38

Goedemiddag,

Afgelopen weekend hebben wij de petitie ‘Geen opvanglocatie asielzoekers in Oude- en Nieuwehorne’ gemaakt en online gezet. Deze is op dit moment meer dan 570 keer door inwoners uit onze dorpen en andere betrokkenen ondertekend. Het aantal loopt nog steeds op en we vragen jullie om de petitie actief te delen met buren en andere inwoners.

Gisteren hebben wij een prettig gesprek gehad met de voorzitter van Plaatselijk Belang. Er is een goede afstemming en we kijken wanneer we de petitie kunnen aanbieden aan de gemeente. Plaatselijk Belang ook een brief verzonden naar de gemeente. Deze is hier te vinden.

OPROEP: Naast het aanbieden van de petitie willen we graag een actiegroep formeren om naast de petitie te kijken naar acties die mogelijk invloed kunnen hebben op de besluitvorming van de gemeente. Wilt u zich aansluiten bij deze actiegroep en meedenken, laat het dan weten via geenopvanglocatie@outlook.com  We plannen dan op korte termijn een afspraak.

Verder is het goed om te melden dat er gisteravond een openbare commissievergadering is geweest waar mondelinge vragen zijn gesteld door o.a. Gemeentebelangen Heerenveen. De vergadering is terug te kijken via https://heerenveen.bestuurlijkeinformatie.nl

De gemeente heeft aangegeven maar een kleine groep betrokkenen te horen. Inmiddels hebben ze wel een pagina gepubliceerd waar iedereen zijn of haar mening kan geven over de aangewezen locaties. Doe dat vooral. De pagina is hier te vinden.

Zodra er meer nieuws is zullen we dit met u delen.
De personen die zich aanmelden voor de actiegroep krijgen separaat een bericht.

Met vriendelijke groet,
Familie van der Meulen, Oudehorne
Opstellers van de Petitie - geenopvanglocatie@outlook.com

Geen opvanglocatie Oude- en Nieuwehorne

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.