De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Gast

/ #1092

2013-09-05 06:03

in den haag meent men echt dat de zelfstandige een geldboom in de tuin hebben staan...laatst heb ik nagerekend dat mijn laatst verdiende loon in 1999 dat ik het beter had als nu 13 jaar later..
ik heb een jong gezin met 3 kleine opgroeiende kinderen en een bescheiden hypotheek. mijn vrouw werk 4 dagen om alle touwtjes aan elkaar te kunnen knopen.... vakanties kunnen wij ons allang niet meer permiteren.
ik hanteer al bij 10 jaar hetzelfde uurloon van 38 euro pu en heb nagenoeg geen winstmarge op mijn materialen.
elke ochtend om 7 uur ga ik de deur uit en kom om 6 uur savonds thuis ik werk elke zaterdag en vraag me steeds meer af ...waarvoor?
ik ben werkzaam in onderhoud en renovatie en het werk ligt niet voor het oprapen...
alle kosten rijzen de pan uit dan noem ik,
verzekeringen
AOV ,(ook zon lachertje)
auto,werkplaats ga maar door dus kortom ik werk voor mijn vaste kosten die ik al op alle mogelijke manieren laag probeer te houden. ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
en om mij heen hoor ik niets anders dan na geprivatiseerde instellingen de enorme toenamen van zakkenvullende managers en een regering die 8 weken op vakantie gaat ( heb ik sinds de kleuterschool niet meer gehad)
kijk is naar de zorg die alles declareren en dat er bedrijven zijn die ziekenhuizen helpen hoe ze declaraties op kunnen schroeven.
nederland is zo zijn best aan het doen om op amerika te lijken en dat terwijl die amerikanen jaloers waren hoe wij het voor elkaar hadden..
nederland kan beter is een voorbeeld aan zwitserland nemen, ik hoor daar niks over crisis die hebben het goed voor elkaar daar...
nee in nederland word je gestraft als je werkt en alle oudjes van nederland die na de WO2 nederland opgebouwt hebben met niks laten ze lekker wegteren in een bejaardentehuis... bah.
maar ik ga gewoon door zonder klagen met werk wat ik nog steeds leuk vind dat vak heb ik 22 jaar geleden geleerd en doe het iedere dag met plezier..
maar voorzie dat ik dit straks niet meer uit kan oefenen door onze vrienden in den haag.