De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Melle schoffelen
Gast

/ #1767

2013-09-17 20:06

Voor mij als nieuwbakken zelfstandige zou het een doodsteek zijn als deze aftrek teniet wordt gedaan. De hoge arbeids ongeschiktheidspremies die voor mijn vakgebied gelden à +- € 600,- per maand worden door deze premie al minimaal opgevangen; anders gezegd : zijn nu al niet te betalen.
Mochten deze maatregelen worden doorgevoerd dan drogen de mogelijkheden om op een eerlijke manier een toegevoegde waarde aan de verzorgingsstaat- dan wel participatie- samenleving bij te dragen op.
Het betekent een verlies aan drijvende krachten voor de economie en een grotere groep mensen die noodgedwongen in de ww , onder de armoedegrens of op straat komen te leven. Crisissen kunnen leiden tot inventieve oplossingen, verpaupering leidt tot criminaliteit, verminderde saamhorigheid en een land vol tegenstellingen waar populisme zal zegevieren! Expliciet met een uitroepteken.
In het algemeen belang van een samenleving waar zelfredzaamheid steeds hoger in het vaandel komt te staan roep ik u op om deze fiscale maatregelen te handhaven en niet het kind met het eventueel vervuilde badwater weg te gooien.
Gegroet