Aanpak blokverwarming Androsdreef - Milosdreef

Malinda van de pol
utrecht

/ #51 Update tafelbergdreef

2013-12-06 12:57

Beste beheerder en bewoners,

Helaas krijg ik geen enkele respons meer van de petitiehouders van milos en androsdreef.
Wel heb ik inmiddels een update van het hof en rijnland waar ook de milos en andros in genoemd zijn deze plaats ik hier.

Hoop eigenlijk wel dat de petitiehouders iets willen laten horen!

Beste medebewoners,

Ipv een brief die wij zouden ontvangt ik tot mijn verbazing onderstaande mail van de heer de Ruiter:
Geachte mevrouw Van de Pol,

Zoals aangegeven ontvangt u bij deze de huidige status.
Er is door Eneco een brief verzonden betreffende de warmtewet die in gaat per 1 januari 2014.
Volgens de warmtewet verandert de contractuele relatie tussen de gebouweigenaar, de bewoners en het energiebedrijf. U als eigenaar/beheerder wordt de warmteleverancier in het gebouw. Het gevolg is dat de dienstverlening van Eneco verandert.
Wij hebben aangegeven voordat wij een besluit kunnen nemen er eerst meer duidelijkheid moet komen over de stookkosten welke nu in bepaalde gevallen flink afwijken van “normaal” , zit er een logica in zijn bv. de kopse kanten en bovenwoningen duidelijk afwijkend en zijn de correctiefactoren (juist) meegenomen.
Er is door ons ook gevraagd of er afwijkingen zijn t.o.v. de vergelijkbare omliggende complexen. Tevens hebben wij gevraagd als de stookkosten afwijken van de vergelijkbare complexen welke oorzaken er kunnen zijn en welke oplossing(en) er zijn.
Wij verwachten binnen 2 weken reactie te ontvangen van Eneco.

Mochten er nog vragen zijn dan horen wij dat graag.

Het wordt nu dus weer afwachten.

Malinda van de Pol