Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

ex-filerijdster

/ #514

2014-02-09 22:51

Wanneer de politici nu denken dat de files rond Brussel en Antwerpen zullen minderen door deze onpopulaire zakkenvullerij, geloven ze nog in Sinterklaas. Ik heb jaren het drukste stuk van de Brusselse ring (oprit Woluwe afrit A12 Antwerpen) gedaan waarbij 1 uur en langer (naargelang het weer) in de file staan dagelijkse kost was tijdens de spitsuren. Eens de afrit E19, waar ook twee zeer drukke opritten (Zaventem - Evere) toekomen, voorbij en je ziet het verkeer al meer opentrekken. Terug een probleem ter hoogte van A12 want weer afrit samen met oprit. Ook op de Antwerpse ring situeren de knelpunten zich ter hoogte van druk bereden op- en afritten die in elkaar smelten. Wanneer wordt daaraan eens iets gedaan? Door simpelweg die op- en afritten uit elkaar te halen en elk hun eigen toegang te verschaffen, zou al véél oplossen, geloof me. Ik heb me er dagelijks blauw aan geërgerd. De files worden door de overheid kunstmatig in ere gehouden. Zie ook de slecht afgestelde verkeerslichten op drukbereden toegangswegen. Wanneer deze zodanig zouden worden afgesteld dat, indien men zich houdt aan de toegelaten snelheid, men overal door het groen licht rijdt, zal iedereen zich aan die snelheid houden en zou het verkeer veel soepeler verlopen en wordt er minder geflitst. En deze maatregelen kosten (bijna) niets ! Alleen gezond boerenverstand maar ja, dat vindt men in de politiek niet terug. Enkel extra belastingen en geld in het laatje brengen om dure onnodige uitgaven te doen, daar gaat het allemaal om ! En begin nu weer niet over het optimaliseren van het openbaar vervoer, hé ! Ik zie niet hoe ik toen, al stond ik een uur in de file, vlugger met openbaar vervoer vanuit het Waasland naar Brussel (Diegem) zou kunnen rijden. Geen enkele trein/bus/tram vertrekt aan mijn deur en stopt aan de deur van mijn toenmalige werkgever. En dan spreken we nog niet over de stiptheid, het comfort en de uurregeling.
Zoals reeds gezegd: de afrekening komt op 25 mei !