Neen tegen besparingsmaatregelen in onderwijs en jeugdopvang Asse

Gast

/ #40

2014-06-24 19:02

Even een rechtzetting bestemd voor #29 --> Ik spreek hier voor mezelf als leerkracht en de mensen van mijn eigen team, maar bij ons liggen de werkuren per week rond de 50u MINIMUM!! Daar zijn dan geen extra dagen bijgeteld waarop we in de weekends aan de slag gaan voor eindspektakels, etentjes, kerstactiviteiten, prospecties, na- en bijscholingen, enz... Denkt u nu echt dat de kous voor ons af is door aanwezig te zijn tijdens de uren dat uw kind in de klas zit?
En wat dat toezichtprobleem tijdens de middag betreft volg ik al helemaal niet! Wat is hier eigenlijk het probleem? Wij in het GO! hebben altijd al die pauzes in ons eigen toezichtenpakket gestoken, zonder dat wij daar extra voor vergoed worden! Ik snap niet waar dat voor nodig is! We zijn toch betaald? Of niet soms? Tijdens die middagpauzes heb je tijd om eens een babbel te hebben met je kids over vanalles en nog wat. Iets waar je anders weinig tijd voor hebt. Kortom... het hoort gewoon bij je taak als leerkracht! Probleem opgelost en de pauze is weer lang genoeg om weer lekkere, warme maaltijden te voorzien!
Soms zak ik door de grond van schaamte als ik collega's bezig hoor! En ik niet alleen!