Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Gast

/ #783

2014-07-27 07:23

Mijn email aan Van Aartsen:

Geachte heer Van Aartsen,

Gedurende de tweede wereldoorlog woonde mijn gehele familie in Den Haag. Opa ondergedoken om uit handen van de Nazi's te blijven. Honger van ongekende omvang, angst. Traumata die nooit meer uit het hoofd van deze mensen zou verdwijnen. Een tijd ook waarin ruim honderdduizend van onze landgenoten werden gedeporteerd, waarvan de meesten werden vermoord.

Na de oorlog zeiden we in Nederland en daarbuiten massaal: dit nooit meer.

En dan, 2014, moslim-extremisten kunnen ongehinderd hakenkruisen voeren, de hitlergroet brengen en de vreselijkste dingen scanderen over onze Joodse-medeburgers. En hen wordt geen strobreed in de weg gelegd. Het recht tot betogen is gelukkig in onze GW vastgelegd, maar dit recht is niet zonder beperkingen. Zo is het voeren van hakenkruisen strafbaar. Ditzelfde geldt voor de geroepen leuzen.

Ik vind het een schande dat opnieuw niet door de politie is ingegrepen. Als burgemeester draagt u daarvoor de verantwoordelijkheid. Ik neem u dat kwalijk. Ik hoop en verwacht dat u mij een reactie doet toekomen, maar belangrijker nog een volgende keer laat ingrijpen.