Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Gast

/ #2802

2014-07-28 16:27

Het grote verschil
L.S
Al enige tijd heb ik belangstelling voor de problemen betreffende Arabieren die zich beroepen op de koran en menen dat het juist is geweld te gebruiken en daardoor recht te doen aan hun profeet Mohammed en hun geloof.
Ik dacht bij mezelf is het mogelijk dat er een vergelijking gemaakt zou kunnen worden tussen de twee profeten t.w. die van de Bijbel en die van de Koran.
Het is in dit geval even niet belangrijk of het nu wel of niet historisch is.
Ook even in het midden laten het oude testament, maar even uitgaan van de twee profeten
Het is volkomen duidelijk dat er een zeeeer groot verschil is tussen de belangrijkste profeet van de Koran Mohammed en de belangrijkste profeet van de Bijbel Jezus Christus. Jezus Christus, die volgens het Bijbelboek leerde...Dat je hoeren niet moet stenigen, ophangen, verbranden. ( "wie van u zonder zonden is!!!") Dat je,je vijanden moet liefhebben.
Dat je moet vergeven die je haten of kwaad doen..
Dat wie het zwaard hanteert, door het zwaard zal vergaan.
Ja, zelfs leerde: “Heb uw vijanden lief!”
Dergelijke uitspraken zijn nooit uit de mond van Mohammed gekomen,staan ook nergens in de Koran.
Oorlog is de Islamiet toegestaan...De ware Christen is dat niet toegestaan!
Hun profeet leerde dat wie het zwaard opheft zal er door vergaan!
De belangrijkste profeet van de Bijbel zou zeker anders met homoseksuelen omgaan dan de Islam die ze ophangt en zeker ook met hoeren die door Islamieten gestenigd worden enz.
Indien een van de twee zou moeten terugkomen…Wie? Gelovig of niet, wie zouden wij dan toch het liefst zien terugkomen
Even afgezien van de twee boeken Koran of Bijbel gelovige of niet?!
Gewoon als er gekozen zou moeten worden!
Als filosofisch ingesteld mens zou mijn keuze dan gauw gemaakt zijn!