Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Gast

/ #3637

2014-07-29 09:17

De Nederlandse politieke cultuur van pappen en nathouden moet nu daadwerkelijk verleden tijd zijn. Het is anno 2014 zeker niet salonfähig meer om het falen van de multiculturele samenleving en het broeiende moslimradicalisme onder het tapijt te vegen. Het brengen van Hitlergroeten, een bevolkingsgroep doodwensen en autochtone buurtbewoners treiteren, intimideren, bedreigen en wegpesten is juist ver over de grenzen van het toelaatbare! Genoeg is genoeg! Ik moet zeggen dat ik mij altijd vrij genuanceerd heb opgesteld. Het gevaar van onterecht generaliseren zit zeker in deze discussie in een klein hoekje. Maar in de afgelopen jaren heb ik zelf meegemaakt hoe sterk de sfeer in de Schilderswijk aan het veranderen is. Dit is werkelijk groter en ingrijpender dan de bewindslieden op dit moment laten blijken. Ik ben zeker niet voor een drastische en populistische aanpak; zoals gezegd is het generaliseren van bevolkingsgroepen een groot gevaar dat hier maar al te nauw mee samen kan hangen. Maar het is wel nodig dat de politiek duidelijker de grenzen aangeeft, hier consequent op reageert en een duidelijk punt aan de horizon aangeeft hoe zij het falen van de multiculturele samenleving in wilt gaan dammen.