Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Gast

/ #5301

2014-07-30 22:48

Deze petitie heeft geen enkele waarde. Omdat namelijk geen enkele handtekening als een geldige handtekening kan worden beschouwd.

Het maakt dan ook geen donder uit of de petitie 20.000 handtekeningen krijgt of 20. Omdat de geldigheid van geen enkele handtekening kan worden gewaarborgd, is de petite in principe één handtekening groot. Er is tenminste één handtekening gezet door één persoon; alle andere handtekeningen kunnen door dezelfde persoon zijn aangemaakt, dat valt niet te bewijzen of te weerleggen; vandaar: één persoon. Dat is redelijk weinig voor een petitie om bij wie dan ook indruk te maken.

Probeer het zelf maar eens uit. Je kunt bij naam en adres de meest rare onzin schrijf — wordt gewoon door de petitie geaccepteerd. Is ook al gebeurd hier; kijk maar naar handtekening nr. 190 (is inmiddels verwijderd, want ja, je kunt bewijsmateriaal toch niet laten staan? Kijk maar: handtekening 190 is verdwenen), daar stond bij naam “NEEEEEEEE NEEEEEEEEEEE” en bij woonplaats “totaal-niet-mee-eens”. Ik durf er zonder blikken of blozen best wel een kapitaaltje op te zetten dat noch die naam, noch die woonplaats bestaat of ooit bestaan heeft. Ik kan dus oneindig vaak een handtekening zetten met verzonnen informatie, die niet eens op een naam of een woonplaats hoeft te lijken. Er staan nog steeds zeer veel handtekeningen in de lijst die overduidelijk verzonnen zijn. Zoek ze gerust, ze zijn vaak heel amusant. Op basis daarvan kunnen al deze handtekeningen dus stuk voor stuk niet als geldig worden beschouwd, want als er al zoveel verzonnen, wie garandeert dan de echtheid van de rest?

Dus naam en adres zeggen niets over de geldigheid van een handtekening. E-mailadres dan misschien? Want de software van de petitie vraagt je om de link in de e-mail te klikken om de handtekening te bevestigen. Lijkt redelijk, maar met al die gratis e-mailaccounts via Hotmail, G-mail, Yahoo en wat al niet meer, kan ik in mijn eentje een oneindig aantal e-mailadressen bezitten. Bovendien, ik kan één en hetzelfde e-mailadres oneindig vaak gebruiken. Probeer maar. Zolang ik maar niet dezelfde naam met hetzelfde e-mailadres combineer, kan ik oneindig blijven tekenen. Die oneindige handtekeningen kunnen dus stuk voor stuk niet als geldig worden beschouwd.

Is het dan misschien het IP-adres dat een handtekening geldig maakt of niet, want we zien dat de software van de petitie bijhoudt of een IP-adres meer dan één keer wordt gebruikt. Had ook redelijk kunnen zijn, ware het niet dat ook dit heel eenvoudig te omzeilen is, door via een VPN of een proxy een handtekening te zetten en ook dat kan ik oneindig blijven herhalen. Die oneindige handtekeningen kunnen dus stuk voor stuk niet als geldig worden beschouwd.

Dat lijkt allemaal heel erg omslachtig, maar een handige jongen kan in redelijk korte tijd de processen automatiseren. Zelfs de captcha die tevoorschijn komt als je in redelijk korte tijd later nog een handtekening wilt plaatsen, is te omzeilen.

Dus: deze petitie heeft geen enkele waarde.