Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Gast

/ #7337 Wilders wil duizenden mensen bij demonstratie Schilderswijk

2014-08-13 13:11

Geert Wilders roept mensen op om op zaterdag 20 september mee te doen aan een demonstratie in de Schilderswijk in Den Haag. Hij liet dat vandaag weten naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf.

13/08/14, 07:49  − bron: ANP

'Ik vind dat heel veel mensen, liefst duizenden zouden moeten meelopen om te laten zien dat het om Nederlands grondgebied gaat en dat we geen shariawijk accepteren', aldus de PVV-leider.

Afgelopen zondag hield de organisatie Pro Patria (voor het vaderland) een demonstratie tegen moslimextremisme. Ongeveer 200 mensen liepen mee met de 'mars van de vrijheid' door de Schilderswijk. De organisatoren vinden dat er te weinig wordt opgetreden tegen Nederlanders die de Islamitische Staat steunen.

Er braken ongeregeldheden uit toen moslims bij een tegendemonstratie stenen naar de demonstranten gooiden. De ME greep in om een confrontatie tussen de twee groepen te voorkomen. Zes mensen werden opgepakt.

Pro Patria meldde gisteren al dat ze de toestemming heeft gevraagd voor een tweede 'Mars voor de Vrijheid'. Mocht de gemeente daar geen toestemming voor geven, dan weet Wilders wel wat hij doet. 'Desnoods loop ik er in m'n eentje met de Nederlandse vlag. Al zullen de mensen die mij beveiligen dat geen goed idee vinden', aldus Wilders in De Telegraaf.

Spelregels
De gemeente Den Haag laat weten dat er nog geen demonstratie op 20 september is aangemeld. Dat is ook geen must, legde een woordvoerder uit, net zo min als dat de gemeente toestemming moet geven. Iedereen heeft namelijk het recht om te demonstreren, de autoriteiten kijken in de aanloop naar een demonstratie wel met de organisatoren 'wat de spelregels zijn'.  

Wat die spelregels zouden zijn op 20 september en welke invloed de oproep van Wilders daarop kan hebben, kan de gemeente nog niet bepalen. Daarvoor is het nog te vroeg; eerst moet de aanmelding binnen zijn en moet er gepraat worden met de initiatiefnemers.

"De gemeente Den Haag laat weten dat er nog geen demonstratie op 20 september is aangemeld. Dat is ook geen must, legde een woordvoerder uit, net zo min als dat de gemeente toestemming moet geven."

Mag ik je reactie 7044 en anderen nog eens onder de neus wrijven?

"Het verbieden van een niet goedgekeurde tegendemonstratie door Marokkanen tuig. Dat had moeten gebeuren. Van Aartsen is een bange wezel, een incompetent leider die buigt voor Marokkanen tuig."

Die tegendemonstratie had dus niet eens goedgekeurd hoeven worden. Toen die tegendemonstratie uit de hand begon te lopen, heeft de politie adequaat gereageerd, allereerst door een omleiding, vervolgens door de groep stenengooiers uiteen te drijven en arrestaties te verrichten.

Bovendien was van Aartsen op vakantie en helemaal niet de verantwoordelijke op dat moment.

Als je wilt dat van Aartsen vertrekt, noem dan feiten en redenen waarom dat zou moeten, maar verzin niet zomaar wat.