Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Gast

/ #8167 Re: Re: Re: Re: Re: Weg met ISIS tuig in Nederland, stop de Jodenhaat

2014-08-23 14:00

#8164: - Re: Re: Re: Re: Weg met ISIS tuig in Nederland, stop de Jodenhaat   Welnu, de mooie fotos met de moslims die protesteren tegen terrorisme heb ik goedgekeurd. Naast dat, heeft u geen enkel goed argument hier gebracht.

Wat fijn dat ik uw toestemming heb gekregen om fotootjes van protesterende moslims te mogen plakken.

Wat jammer dat u dan ook meteen maar weer voorbijgaat aan de reden waarom ik die hier plak, namelijk om aan te tonen dat er wel degelijk ook vanuit de moslimgemeenschap stelling genomen wordt tegen terrorisme, tegen extremisme, tegen de IS, tegen antisemitisme, enz.. Ik achtte dat nodig omdat hier driehonderd en meer pagina's lang glashard GELOGEN wordt dat er vanuit de moslimgemeenschap helemaal niets gedaan wordt. Om diezelfde reden heb ik de open brief van de moskeeën in Nederland hier geplakt, alsook diverse krantenknipsels en verschillende manifesten tegen moslimextremisme waar ook tal van gezaghebbende moslim-medelanders hun handtekening onder hebben gezet.

Nee, die foto's demonstreren inderdaad niet dat de politiek in Nederland goed zijn werk doet of dat er geen IS-fanaten in dit land zijn, maar daar waren ze ook niet voor bedoeld. Bovendien betwijfel ik of de poltiek ooit goed zijn werk zal doen in de ogen van de burger, of je ooit kunt voorkomen dat mensen radicaliseren. Evenzeer betwijfel ik of je het functioneren van de politiek in een foto kunt vangen. Maar dat terzijde.

Zowel de politiek als de moslimgemeenschap wordt verweten blind te zijn, weg te kijken en te doen alsof problemen niet bestaan. Wat hier honderden pagina's lang gebeurt is precies hetzelfde, maar dan in omgekeerde richting. Maar daarom niet minder blind, niet minder wegkijkend. Ik probeer —niet minder stijfkoppig, toegegeven— om daar kanttekeningen bij te plaatsen. Het ene niet willen zien is even dom als het andere niet willen zien, je moet proberen zoveel mogelijk te zien. Pas dan kun je naar een oplossing toewerken. En zolang je dat niet probeert, heeft het werken naar een oplossing bij voorbaat geen kans van slagen. Van beide kanten niet.

En van beide kanten de hakken in het zand zetten —en daar ging het hier om— werkt om die reden evenzeer averechts.