Stop Stichting PaardenOpvang Amsterdam

Gast

/ #7

2014-09-22 14:27

Ik heb er niet direct iets mee te maken maar wel indirect. Een goede vriendin van mij heeft een hele lange tijd haar hart en ziel in de opvang gestoken en was daar bijna 7 dagen per week te vinden.Om daar voor 35 paarden te zorgen. Ook daar heeft zij een hele mooie band opgebouwd met een van de paarden, en deze ook geadopteerd. De band werd steeds sterker tussen die twee, het was heel mooi om te zien. Omdat het desbetreffende paard sociale moeilijkheden had, en zij daar met liefde doorheen heeft geprikt. Door verhuizing naar een andere stad wilde zij heel graag haar paard meenemen (wat mij heel logisch lijkt) maar kreeg via het bestuur te horen dat dat niet doorging. Met de rede dat ze niet genoeg tijd zou hebben om voor het paard te kunnen zorgen. Wat overigens niet waar was, want zoals hierboven al geschreven staat was zij 7 dagen per week aanwezig. de indruk die het mij wekte was dat ze haar hulp niet meer hadden 7 dagen in de week, en het haar daadwerkelijk niet gunde. misselijke streek vooral voor een opvang. terwijl ze er voor horen te staan dat een paard een goed huis krijgt De zakelijke aspecten meng ik me niet in. maar ik vind wel dat de emotionele aspecten, onverantwoord zijn, ondoordacht en zelfs ernstig egoïstisch zijn. Zowel voor het paard als voor mijn vriendin. Ik heb haar nog nooit zo emotioneel gebroken gezien. het was alsof er een kind van iemand afgepakt is. er zitten aan dit verhaal nog wel meerdere haken en ogen ten nadele van de opvang. vandaar dat ik dit vertel. mvg, Annie. Hoop dat jullie er wat aan hebben.