Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

bewoner

/ #841 Wie betaalt de veerman ?

2014-12-09 13:19

Ik wilde vanochtend pinnen bij Rabo op Oude Vest. 6 Eritreers en 2 Syriers voor me. Waarschijnlijk was het betaaldag bij het COA. Daarna naar de AH. Sta ik weer in de rij, omdat alle Eritreers een nieuwe telfoonkaart nodig hadden. Tijd genoeg om tijdens het wachten eens na te denken.

Dat Syriers vluchten, daar kan ik inkomen. Wat Eritreers hier komen doen is me nog steeds niet duidelijk en niemand is tot op heden met redelijke argumenten gekomen waaruit nog maar een heel klein beetje zou kunnen blijken dat het niet puur economische motieven zijn waarom ze hierheen komen. Wel verbijsterend het gemak waarmee ze allemaal direct - gezellig keuvelend- de weg naar de pinautomaat weten te vinden. 

Een ding staat als een paal boven water. Vluchtelingen uit Syrie betalen 6.000 euro om hier te komen. Eritreers betalen in totaal 10.000 euro om in Ter Apel te komen. Had iedereen die 'op de vlucht was' dit cash klaarliggen toen ze hals over kop hun huis moetsen verlaten of zijn alle banken gewoon open en heb je daar niet zoals in Nederland een maximaal opname tegoed ? En waarom zeikt een bank in Nederland als je zo'n bedrag wilt ophalen en moet je dat 3 weken van tevoren aanvragen ? Blijkbaar niet in het buitenland en zelfs niet als duizenden mensen allemaal cash hun geld éven' ophalen?? Alleen al in Nederland, eerste 10.000 Eritreers x 10.000 euro pinnen = 100.000.000 euro ? En geen minister of bankpresident die ropet help er is een kapitaavlucht gaande (even los van het feit dat in heel Eritrea niet zoveel geld te vinden is).

Het gemiddelde jaarinkomen in Eritrea is ongeveer 327 euro. Dat betekent 33 jaar sparen voor een overtochtje. Zelfs als je van een hele familie al het geld bij elkaar sprokkelt kom je hier in 10 jaar nog niet aan. M.a.W fie fund deze massa-immigarie om Europe te destabiliseren ? Zijn het de Saudi's ? Of is het misschien Teheran, die onder ayatollah Khomeini al jaren geleden de basis hebben gelegd voor de bouw van Moskeeen en het sturen van radicale Imams ?

Afijn hun brood is uiteindelijk onze dood, tenzij de randdebielen in Den Haag en Brussel nu echt radicaal het roer omgooien (wat nooit zal gebeuren).