Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

gast

/ #869 Theatrale potsierlijke solidariteit in Australie: #Illridewithyou

2014-12-16 08:43

Het komt neer op "Ik ben blank maar moreel zo verheven dat ik zielige moslims bescherm tegen boze blankmannen". Theatraal? Jazeker, want je bent pas solidair als je hele Twitter volgschap het ook weet. Potsierlijk? Jazeker, want die aanvallen bestaan helemaal niet.  Zou het eigenlijk niet andersom moeten zijn? Aangezien het IS-moslims waren die op straat Australische mensen wilden onthoofden en het nu een IS-moslim is die de gijzeling heeft uitvoerd? Waarom zijn er geen islamitische # Illridewithyou's voor bange Australiërs? En bovendien, als men de islamitische gemeenschap altijd zo reflexmatig en krampachtig in bescherming neemt tegen misstanden die voortkomen uit hun eigen culturele en religieuze bronnen, belemmert dit het proces van islamitische modernisering dan niet juist? Uiteraard ben ik tegen geweld tegen onschuldige moslims, maar aan deze krampachtige, theatrale, narcistische en potsierlijke solidariteit (te vergelijken met vluchtelingenwerk) heeft op de lange termijn echt helemaal niemand iets. 

Overigens geldt hetzelfde voor onze eigen zwarte kousenbanden kerk. Verlaat de middeleeuwen en pas je aan. Doe normaal !