Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda
gast |
/ #1023 De VVD wil geen asielzoekers meer en ik wil graag elke dag biefstuk met patat en appelmoes2015-03-24 09:48Ik wil graag nieuwe schoenen, elke dag biefstuk met patat en appelmoes, en een lekker blond wijf op de etage beneden me, maar daar zit een Syrische asielzoeker sinds een paar weken. Die kreeg namelijk voorrang boven autochtone Amsterdammers. Normaal heb je hier de maximale wachttijd nodig. Het is ook nog eens een appartement bedoeld voor óf twee samenwonenden óf voor mensen boven de dertig, aan geen van deze criteria voldoet Farouk (ik noem hem even Farouk, dat is handig ivm. later) Maar ach er zullen toch vast geen Amsterdammers zijn die dringend een huis nodig hebben? Die kunnen toch ook naar Almere? Minister Blok, ook van de VVD
Gelukkig liegen VVD-ers niet en hebben ze alle cijfers paraat, die schrijven ze op bonnetjes die ze vervolgens zo goed in een afgelegen kelder wegstoppen dat ze ze zelf vergeten. En als de cijfers dan toch uitkomen dan kan je er altijd nog een fikse slinger aan geven zoals Stef Blok hier doet. Cijfers interpreteren, of verzinnen, is machtig mooi werk en sommigen zijn daar beter in dan Ivo Opstelten, zelfs binnen de VVD. “ongeveer 6 procent van het aantal sociale huurwoningen dat jaarlijks vrijkomt” “ook weer niet heel veel” En dat, meneer Blok, zegt helemaal geen ene ruk. Die woningen die vrijkomen worden namelijk ook weer bezet. En ook zonder immigratie-tsunami. En 15.000 woningen die vrijkomen per jaar worden gesloopt. Ook zonder aanwas van nuttelozen was er al jaren het streven om 50- tot 60.000 nieuwe woningen per jaar te bouwen in Nederland. En dat streven wordt niet gehaald. Al jaren niet. Onze vervangingsperiode-dinges, u weet wel wat ik bedoel (hoop ik) wordt al jaren niet gehaald.
Er worden dus net zoveel woningen gesloopt als er aan “vluchtelingen” worden weggegeven. Samen 30.000, terwijl er een behoefte is van 55.000 of iets meer. Meer dan de helft van wat we nodig hebben ! Ik nodig één van de reageerders uit -‘iemand’?- om wat geinige andere percentages uit die cijfers te distilleren dan ga ik door met de rest. Ondanks dat de VVD er alles aan doet om asielzoekers te huisvesten ten koste van autochtone Nederlanders willen ze nu de toestroom stoppen. Trollololololol zou ieder zinnig mens zeggen. Maar zo niet de VVD. En de VVD houdt koers. Al 21 jaar. Echt waar. Even voor de jongere lezers onder ons (zwaai even terug anders krijg ik het idee dat ik voor een bejaardentehuis schrijf); ooit liep er bij de VVD een heuse Euro- en immigratiecriticus rond. Toen die de VVD een eerste verkiezingswinst opleverde, verdween die vliegensvlug naar Brussel om daar …. Eurocommissaris te worden. Bolkestein, de erudiet van de andere kant van het Vondelpark -van mij uit gezien- de oprisping die cachet moet veinzen, dat er bij de VVD ook mensen zitten die minder lang dan zeven jaar over geschiedenis gedaan hebben. Die dus. Die zei in 1994:
Daar vallen toch wel een paar dingen op in dat korte quote-je. Allereerst dat er uitgelegd moest worden wie Ina Brouwer was. Ik zal het u besparen, maar ga er maar van uit dat PSP-ers ten tijde van de fusie tot Groen Links het bloed van die communisten wel konden drinken. Weet u ook weer waar ik vandaan kom … Bolkestein pleit in 1994 voor opvang ‘uit’ de eigen regio. De VVD beweert dat dus al twintig jaar na te streven. Iedereen deed alsof die geschrokken was vandaag, maar dat is toneel. Dit riedeltje draait de VVD al heel lang af. “Het debat had volgens opiniepeilingen veel invloed op de ‘zwevende kiezer’ die nog geen partijkeuze had gemaakt.” Het onderwerp bleek bovendien erg te leven onder kiezers; meer dan de helft noemde de ‘minderhedenproblematiek’ het belangrijkste politieke probleem op dit moment, Al twintig jaar. En al twintig jaar roept de VVD hetzelfde. En al twintig jaar werkt de VVD mee aan de immigratie. Vorig jaar, nadat de VVD al …(*) jaar in de regering zit, kwam er een recordaantal van 181.000 immigranten binnen. Eeeeeuh, even denken, 55.000 huizen nodig, daar gaan er 30.000 af …. 181.000 … (*) De VVD zit al heel lang in de regering. Vanaf 1982 (Lubbers-I), 12 jaar voordat Bolkestein zijn hypocrisie over het stemvee mocht rondstrooien, heeft de VVD maar aan twee kabinetsperiodes niet meegedaan. Lubbers-III 89-94 en Balkenende-IV 2007-10. En die VVD die de afgelopen 43 jaar 35 jaar in de regering zat Heeft de islamisering door immigratie al die tijd actief bevorderd. Er zijn honderdduizenden mohammedanen bijgekomen in die periode. Er zijn honderden moskeeën gebouwd in die periode. Er zijn honderdduizenden woningen gestolen van Nederlanders, het is niet elk jaar 15.000 huizen per jaar, maar het gaat wel steeds sneller. Er zijn honderden islamitische scholen madrassa’s gebouwd in die periode met toestemming van de VVD. En ze verdienen er geld an ook nog eens. |
|
Respecteer de euthanasiewet
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
971 Gemaakt: 2025-01-05
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
2000 Gemaakt: 2024-11-23
Geen AZC in Elst 2025
385 Gemaakt: 2025-01-08
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5988 Gemaakt: 2024-11-15
Gemeentepark terug sluiten na zonsondergang of andere oplossing voor deze problematiek
111 Gemaakt: 2025-01-01
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
430 Gemaakt: 2024-12-18
Sloop niet de 100 jaar oude school
522 Gemaakt: 2024-10-17
Respecteer de euthanasiewet
7928 Gemaakt: 2024-11-02
Meer ondersteuning voor mensen met NAH (niet aangeboren hersenletsel) en hun omgeving
1322 Gemaakt: 2019-03-24
Voor een landelijk vuurwerkverbod!!!!
275 Gemaakt: 2024-12-25
Bezwaarschrift betreffende 2024 Immoment WLO BKL52
148 Gemaakt: 2024-12-15
Betere busverbindingen voor Wakkerzeel
116 Gemaakt: 2024-12-29
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
695 Gemaakt: 2024-12-11
Duidelijke communicatie en handhaving van het verbod op vuurwerk in Dilbeek
44 Gemaakt: 2024-12-31
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
382 Gemaakt: 2024-12-21
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5965 Gemaakt: 2024-11-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22449 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1213 Gemaakt: 2024-11-09
Ethica moet de moestuin aan de dunne bierkade behouden!
349 Gemaakt: 2024-09-18
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65298 Gemaakt: 2023-01-17