POLITIE-CAO 2015

Gast

/ #331

2015-04-17 19:18

Ik ben brigadier en krijg vanwege mijn functie geen onregelmatigheid toeslag. Tevens ben ik alleenstaande moeder van 2 opgroeiende kinderen. Ik heb een hypotheek, auto (anders is het onmogelijk om naar mijn werk te komen) en net als de rest van Nederland moeten ook wij eten. Ik red het net en met flinke moeite.

Ik ben loyaal. Erg loyaal. Misschien wel te loyaal. Ondanks dat ik mijn werk erg leuk vind is de waardering laag. Ik werk fulltime, loop alleen en ben gedurende mijn carrière ook gewond geraakt. Steeds vaker komt bij mij de vraag omhoog waarom doe ik dit nog.

Wij kunnen en mogen niet staken. Wij zijn daardoor makkelijke prooien. Echter krijg ik de neiging te waarschuwen:
- Hoe vatbaar zijn mensen voor criminelen als je maar net financieel rond komt?
- Welk risico loopt de politie hierdoor?
- Hoe loyaal blijft iedereen?

Echter denk ik dat de terechte vragen hadden moeten zijn:
- Hoe loyaal is de werkgever naar ons?
- Hoe kan de werkgever ons recht aan blijven kijken en tegelijkertijd ons vertellen dat we integer moeten blijven?
- Hoelang blijft de werkgever struisvogelpolitiek toepassen terwijl de integriteit van de politie op het spel staat?

Wakker worden! Eens is de koek op en lopen de goede krachten weg en is de loyaliteit verdwenen.

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...