Aanpak blokverwarming Androsdreef - Milosdreef

NenaG

/ #52 Samen staan we sterk

2015-05-11 13:20

Beste allemaal,

Ik ben sinds juli 2014 woonachtig aan de Naxosdreef in Overvecht en heb stadsverwarming. Doordat ik fulltime werk en in de weekenden vaak weg ben is mijn verwarming amper aangeweest. Slechts af en toe als het echt koud werd in huis heb ik één verwarming in mijn woonkamer aangehad, soms aangevuld met de tweede verwarming. Dit af en toe over een periode van slechts 2 maanden tijd.

Nu heb ik een eindafrekening gekregen waarop staat dat ik 63.14 GJ zou hebben verbruikt. Dat ik een hoogverbruiker zou zijn. Ik heb de verwarmingen amper aangehad! Ik moet nu 1504,34 bijbetalen... Een heel traject is gestart. Constant aan de telefoon met Eneco, met ISTA met de verhuurder. Niets helpt, maar iedereen geeft wel toe dat het een belachelijk hoog verbruik is. Het enige is dat ze zeggen de meters kloppen, dit is uw verbruik. Dit is echt onmogelijk. Hoe kan ik in mijn eentje in 2 maanden tijd bijna het dubbele verbruiken van een compleet gezin? En als ik het nou lekker warm had gehad in de winter zou ik nog zeggen ja... dan zou  het wel kloppen. Maar als ik het koud had trok ik een dikke trui aan... Juist om zo'n rekening te voorkomen. 

13 mei komt er een journalist van het AD bij mij thuis om het over deze kwestie te hebben. Dit moet stoppen. Het klopt van geen kant en je hebt geen poot om op te staan. 

Het is zeer kortdag maar ik hoop dat meer mensen hun verhaal willen doen. U kunt mij opzoeken via Facebook. 

Mvg,

Nena Gorter