Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

gast

/ #1191 Stichting Polder Dawah Centrum / vage gesubsidieerde site

2015-06-11 08:05

Eerste babygeluk in asielzoekerscentrum Hoogeveen

Ze kunnen hun geluk niet op, de ouders van de kersverse baby Maria. Sinds de komst van asielzoekers in februari naar de voormalige gevangenis de Grittenborgh in Hoogeveen, is Maria het eerste kindje dat geboren is.

“Toen ik haar voor het eerst zag wilde ik haar direct vastgrijpen, haar nooit meer loslaten en kussen. Ik kan het echt niet geloven, ik ben ontzettend blij met haar”, vertelt trotse vader Mohamed Refai.

Geboren in Nederland
Negen maanden geleden kwamen Refai en zijn vrouw aan in Nederland, ze zijn blij met het feit dat hun dochter hier is geboren. “Het is beter dat ze in Nederland is geboren dan in Syrië, we zien hier voor Maria een veilige toekomst”, aldus Refai.

Opgroeien in voormalig gevangenis?
Maria hoeft zich niet druk te maken dat ze opgroeit in de voormalige gevangenis de Grittenborgh. Haar ouders hebben onlangs te horen gekregen dat ze over enkele weken kunnen verhuizen naar een huis in Dronten.

En hoppa, zo doe je dat. Aankomen, kind op de wereld schoppen en 9 maanden later heb je een volledig ingericht huis, alle subsidies die je je maar kan wensen en je hoeft noooooooooit meer weg. Dan alleen nog even volledige familie over laten komen en die leuk mee laten verdienen (36.000 euro pp).

Wikipedia:

De koekoek is een vogelsoort en het bekendste lid van de familie koekoeken. Hij plant zich in de zomer voort in een groot deel van het Palearctisch gebied en overwintert in het Afrotropisch gebied en het Oriëntaals gebied.