Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

hondenliefhebber

/ #354 re. gevaarlijke honden

2015-06-13 13:27

Ik snap niet dat de overheid de muilkorf en aanlijn verplichting heeft opgeheven. In de afgelopen week is mijn hond, een 10 jaar oude Parson Russel tot 2 keer toe aangevallen uit het niets door, eerst een grote bull en later door 3 staffords tegelijk. Schade aan de Parson 1e keer niets alleen een hoop angst en de tweede maal moest de dierenarts er bij komen om een poot te hechten waar GELUKKIG geen beschadiging van de pezen of bloedvaten was opgetreden. De meneer die de drie stafforts uitliet had geen enkele riem of muilkorf bijzich. Het feit dat ik mijn hond verdedigde leverde op dat de man zeer dreigend werd naar mij. Later kwam hij terug toen de politie er bij was en wilde het schikken via de verzekering. Alleen meneer laat niets meer van zich horen in tegenstelling tot wat hij beloofde.

Ik snap niet dat deze "ego"honden nog gefokt mogen worden en zonder halsbnd en muilkorf nog op straat komen. Afgelopen week stond er een artikel in de krant van onderandere Martin Gaus  die een aantal honden in observatie gehad had. Van de 6 honden zijn er 4 herplaatst na training bij Gaus???????. 2 honden zijn van rechtswege afgemaakt. Hier wordt dan weer erg tegen geprotesteerd terwijl iedereen weet dat hoe goed je die honden ook traint op een dag het licht uit gaat en heb je een vechtmachine.

De enige oplossing is een compleet fokverbod, de nog aanwezige dieren muikorfen en aanlijnen en vooral dat de politie daar ook op gaat handhaven. Niet voldoen aan die regels is zonder enig pardon inbeslagname en afmaken.