Aanpak blokverwarming Androsdreef - Milosdreef

Sebastiaan Antoni

/ #54 Contact Eneco, Spouwmuurisolatie en Ista Verbruiks app

2015-07-29 19:48

Beste bewoners,

Ik ben eind mei dit jaar op de Tafelbergdreef 200 komen wonen en door alle verhalen over hoge kosten heb ik contact gezocht met Eneco.

De manager vertelde mij dat het onderzoek van de Naxosdreef is afgerond en dat de uitkomst ivm vakantietijd in september bekend wordt gemaakt, maar de slechte isolatie van het gebouw speelt een grote rol.

De buitenspouwmuur van de flats kunnen opgevuld worden met HR++ isolatiewol, hiervoor heb ik een offerte laten maken bij Isolatie Deal uit Twente voor alle 8 verdiepingen aan mijn zijde. Kosten: 2300 euro voor materiaal en uren en ongeveer €400 voor de hoogwerker.

Als iedere bewoner aan de buitenzijde meebetaald is het per huishouden €335 en 30% minder warmteverlies.

Ook isoleerd de wol geluid, kan het geen vocht opnemen en voldoet aan de strengste ventilatie-eisen.

Ik heb de Vve gevraagd of zij dit willen bekostigen of dat er een eigen bijdrage nodig is.

Zodra ik antwoord heb zal ik het hier plaatsen.

Wisten jullie ook dat Ista een app heeft waarmee je inzicht in je eigen verbruik heeft?

De leverancier moet dan iets afsluiten met Ista, aangezien sinds de warmtewet dit de Vve is heb ik de link aan hen doorgestuurd. Ook hiervan zal ik berichten als ik antwoord heb.

Dit gaat alleen op als het meters zijn die van afstand worden uitgelezen, maar via de makelaar had ik begrepen dat dit aan de orde is toch?

Ista App

Ook ik ben erg benieuwd naar updates van alle voorgaande berichten aangezien sommigen al meer dan 2 jaar geleden geplaatst zijn.

Mvg,

Sebastiaan Antoni