Zeg nee tegen azc Brunssum


Gast

/ #157

2015-09-29 17:09

Ik vind deze petitie tekst wel heel erg kort door de bocht....alsof mensen die een veilige plek zoeken voor hun kinderen om dat ze in hun thuisland angst moeten hebben om neergeschoten te worden, onderdrukt, geintimideerd of bedreigd worden iedere dag om geluk te zoeken? Ze zoeken veiligheid.....jij zou ook je kinderen in veiligheid willen brengen als je zo moest leven.

Je thuisland verlaten met alleen maar de kleren die aan hebt en verder niks, op een bootje zitten ....wekenlang met zoveel mensen doe je niet voor de lol. Of in de achterbak van een vrachtwagen staan in de hitte met tientallen mensen die in je nek hijgen en tegen je aan staan te duwen. Dat doe je niet voor de lol maar uit wanhoop.

En als gebouwen toch leeg staan kunnen er net zo goed mensen in verblijven. Het zijn geen slechteriken of verkrachters.....maar mensen verdorie! Zou jij met zoveel argwaan opgevangen willen worden als jij de opvang dringend nodig had???

Ook ik bulk niet van het geld.....heb het ook hard nodig. Maar ik besef me wel ondanks dat alles duurder en lastiger wordt....ik het nog altijd beter heb dan die mensen. Zouden meer mensen zich moeten beseffen!

Angela Hensgens