Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

De sarcast

/ #1352 Nederland en NS gaan Europees vluchtelingenprobleem oplossen

2015-10-28 17:03

Al een voorlopig succesje voor de crew van Mark Rutte , vooruitlopend op het voorzitterschap van de Europese Unie a.s jaar van januari t/m juni als Rutte met een tomeloze vaart als een gelanceerde ruimtevaartraket de ‘belangrijkste’  “man ‘( nou ja ) van de EU denkt te worden. Onze nationale trots de Nederlandse Spoorwegen, die ook in de periode ’40 – ’45 al bekend stond om haar vaardigheid als het er om ging grote aantallen passagiers van A naar B te brengen, is gevraagd om het Europese vluchtelingenprobleem op te lossen, waardoor de kansen dat Rutte chef receptie van het Brusselse EU gebouw wordt, aanmerkelijk stijgen.

Voor de 12e maal wordt ons land voorzitter en prioriteiten zijn volgens Den Haag, een strategische agenda voor de EU in tijden van verandering, banen scheppen door innovatieve groei en verbinding zoeken met maatschappelijke actoren.  Wat dat laatste woord betreft, niemand in den Haag kan ons uitleggen wat dit betekent, maar het klinkt goed en daar gaat het immers om.

Die innovatieve groei daar gaat het om en daar hebben ongewild reizigers van de trein van Gouda naar Den Haag vanochtend al even een voorproefje van gekregen. Doordat een wissel verkeerd stond kregen verbaasde passagiers tijdens de rit te horen dat de trein weliswaar op tijd reed, op zich zelf al een hele prestatie van de NS, want de bladeren vallen weer van de bomen en op de rails , maar …. dat de trein niet aan zou komen in den Haag CS , maar ROTTERDAM !  Volgens de NS is en blijft een trein laten rijden , mensenwerk, en toont de NS hiermee haar klantgerichte instelling. Er zijn al geruchten dat Hilversum een nieuwe TV format wil lanceren  met de titel ‘ Waar gaat de reis vandaag naar toe ?’ reizigers gewoon in een trein stappen en dan maar af moeten wachten waar  (en of) zij aankomen.

Terwijl de reizigers dit allemaal braaf slikten, is hiermee de eerste test van innovatieve groei een succes geworden. Volgens uitgelekte berichten is het de bedoeling om alle in de EU aangekomen vluchtelingen te gaan verzamelen in Nederland ( bovengrenzen tellen immers niet volgens Diederik ) waarna zij beleefd worden uitgenodigd om in de gereed staande NS treinen te stappen, desnoods onder wat zachte dwang, waarbij gerekend wordt op de medewerking van de politie die net als de NS ook 70 jaar geleden ruime ervaring heeft opgedaan in het begeleiden van  reizigers. Daarna vertrekt de trein, de inzittenden wordt verteld dat men naar een prachtig nieuw voor hen gebouwde stad gaat, maar terwijl de trein in volle vaart is, krijgen zij te horen dat vanwege een verkeerd gezette wissel het eindstation Aleppo zal zijn, enkele uurtjes extra reizen, maar met de slaapwagons en restauratiewagen waar Halal eten wordt geserveerd, mag dat geen probleem zijn. Een  nieuwe Oriënt Express avant la lettre.

Alle EU landen hebben al enthousiast gereageerd, Den Haag praat over een dramatische stijging van banen, dus het woord innovatieve groei is op zijn plaats en koning Willy liet vanuit China al weten dat ook de Chinezen vol bewondering zijn over deze Nederlandse oplossing voor een probleem dat onoplosbaar leek. Adolf Merkel wil ook graag een rit meemaken verkleed als stewardess om zich  weer eens gewoon tussen ‘het volk ‘ te kunnen bewegen, terwijl Jean Claude Druncker ook een keer mee wil mits er ondanks het islamitische karakter van de rit ,wel genoeg drank aan boord is.

De postkamer van het Binnenhof kan de vele felicitaties aan Rutte en de NS niet aan en zo leefden wij allemaal nog lang en gelukkig.