Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #2163 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-11-26 13:55

Het opportunisme van Ahmed Aboutaleb gaat over de lijken van kinderen

Dit is Ali Mohammed Baqir al-Nimr uit Saoedi-Arabië.
Samen met Mohammed al-Shioukh, Abdullah al-Zaher, Ali al-Rebh, Dawood al-Marhoon werd hij in 2012 opgepakt door het regime van dat land.
Zijn ‘misdaad': demonstreren voor vrijheid en democratie in het land. Dat is de reden waarom hij net als de anderen hier genoemde als minderjarig kind is gearresteerd en ter dood is veroordeeld.
Nu wacht hij op zijn publieke onthoofding en kruisiging door het regime van koning Salman.
In totaal 55 mensen zullen in de komende dagen door het bewind in een massaslachting vermoord worden.
Hetzelfde regime waarvan het prestige vandaag versterkt wordt door het bezoek van Ahmed Aboutaleb, de burgemeester van Rotterdam die samen met een delegatie van het Rotterdamse bedrijfsleven het achterwerk van Salman komt likken.
Dezelfde Salman die bezig is Jemen met met de grond gelijk te maken (met dank aan onder andere Frankrijk voor het leveren van het daartoe benodigde wapentuig) en terreurgroep Daesh (IS) financieel onderhoudt.

Want Ahmed Aboutaleb kan dat: eerst op de Nederlandse televisie hele stoere taal uitslaan over het uitroeien van mensen en vervolgens bij degenen op bezoek gaan die diezelfde mensen financieren.
En ik durf te wedden dat rasopportunist Aboutaleb in Saoedi-Arabië niet één keer zijn grote bek opentrekt over de steun van Salman aan diverse terroristische groepen in de wereld waaronder Daesh.
Ook weet ik zeker dat hij geen woord vuil zal maken aan het gruwelijke lot dat Ali Mohammed Baqir al-Nimr en zijn lotgenoten te wachten staat.
Hij zal vermoord worden omdat ie datgene in de praktijk nastreefde wat Rotterdams burgemeester Ahmed Aboutaleb slechts met de mond belijdt: vrijheid en democratie.
Als deze jongeman straks dood is, hoop ik dat zijn geest elke nacht de burgemeester van Rotterdam uit zijn slaap zal houden.

Dat het diens armzalige en door grenzeloos immoreel cynisme en opportunisme zo gekenmerkte miserabele bestaan compleet zal vergallen door telkens weer diezelfde vraag: waarom het wederzijds door veel geld gesmeerde uitwisselen van buttpluggen belangrijker is dan het leven van kinderen die slechts vrijheid en waardigheid verlangen.
In elk geval zal ik, elke keer wanneer die Aboutaleb zijn waffel opentrekt over vrijheid en democratie, de wereld eraan herinneren wie of de ware vrienden van deze fellowtraveller van het terrorisme zijn en wat de prijs is die anderen daarvoor betalen.
Rot op met die Aboutaleb.