Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #2360 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 11:30

Lik pindakaas

 

De Rijswijkse politicus Ed Braam wil niet dat er vluchtelingen in zijn stad worden opgevangen omdat die in de supermarkt de potten jam en pindakaas opendraaien om te zien wat erin zit. Ik maak geen grapje, het is serieus waar, lees het zelf maar. Behalve voor opengedraaide potten jam is Braam ook bang dat de vertrouwde caissières verdwijnen (don’t ask me), de vluchtelingen zijn fractiemedewerkers zullen verkrachten, voor plunderen en brandschatten, dat vluchtelingen zich uit verveling zullen voortplanten, voor ISIS gaan ronselen en o ja, dat ze onze parkeerplaatsen inpikken.

Dat van die jampotten was nieuw voor mij, ik dacht dat het een trouvaille van de Grote Denker Braam zelf was, maar iemand op Facebook wees me erop dat dit soort argumenten centraal wordt aangereikt door de landelijke actieorganisatie AZC-alert, die zo wil voorkomen dat plaatselijke actiecomités tegen vluchtelingen steeds zelf opnieuw ‘het wiel uitvinden’: “Niet dat het nu per se om heel grote dingen gaat, maar die mensen snappen gewoon heel veel dingen niet. Ze draaien potjes open in de supermarkt om te kijken wat er in zit. Ze kunnen de etiketten uiteraard niet lezen. Dan is het vervelend als je thuis komt en er is een lik pindakaas uit je pot.”

Stadscommando’s

Ed Braam is de Führer van PVV-kloon (zo noemt hij dat zelf) Beter voor Rijswijk, die bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen vijf van de 29 zetels won, de grootste partij, maar door een opmerkelijke coalitie van Gemeentebelangen Rijswijk, D66, VVD, de SP en GroenLinks toch uit het college van burgemeester en wethouders werd gehouden. 

Beter voor Rijswijk wil onder andere ‘stadscommando’s’ inzetten om de straten van Rijswijk weer veilig te maken (hoewel het grootste gevaar, dat je hier loopt, is dat je door een verongelijkte bejaarde in een scootmobiel van je sokken wordt gereden) en richt zich vooral op het bestrijden van iedereen die van buiten Rijswijk komt: Hagenezen, Polen, Turken en Marokkanen en natuurlijk moslims. Het is Beter voor Rijswijk gelukt waar in twintig jaar geen enkele andere partij in is geslaagd: een parkeervergunning verplichten in het stadsdeel Oud Rijswijk, door te hitsen tegen Polen uit het aangrenzende Haagse Laakkwartier.

Van de week haalde Beter voor Rijswijk het landelijke nieuws met het voornemen om een school te terroriseren die had besloten Zwarte Piet af te schaffen. Fractiemedewerker Marc Weterings, zo mogelijk een nog dommere oliebol dan Braam, gaat op 4 december met een groepje bullebakken naar de Rijswijkse Godfried Bomansschool om daar de kinderen zwart te schminken.

Landverraderskont

Daarmee lijkt mij een nieuw dieptepunt bereikt door Beter voor Rijswijk. Niet alleen wil ze de autoriteit van de schoolleiding ondergraven, wat me een big no-no lijkt, ook worden hier kinderen gebruikt als kanonnenvoer in de oorlog van Domrechts tegen alles wat niet wit, dik en dom is. 

Kinderfeestje mijn linkse, islamknuffelende landverraderskont. Dit is een intimidatieactie van de plaatselijke fascisten. Een intimidatieactie zoals die inmiddels heel gewoon is geworden in Nederland. Ik mag hopen dat de politie er op 4 december flink op los nekklemt. Uit het zicht van de kinderen, uiteraard. Dit tuig mag niet eens in de straat komen waar die school staat. Handen af van onze kinderen.

En Zwarte Piet is racisme.