geen AZC in Geldermalsen

Gast

/ #559

2015-12-13 19:49

Beste gemeenteraad

Ik ben er op zich voor  om als land mensen in nood te helpen. Toen ik vorige week het aantal van 26 vluchtelingen hoorde dacht ik nog , Oke dat lijkt me nog realiseerbaar en beheersbaar.Ook qua faciliteiten en voorzieningen.(en 50 zal wellicht ook nog wel lukken )

Maar laten we alsjeblieft een juiste verdeling over heel het land hanteren. Een goed overdacht percentage per inwoner aantal voor iedere  gemeente in NL. 

1500 slaat nergens op voor dit dorp. Dit gaat voor alles en iedereen problemen en overlast geven . Misschien  niet direct de eerste maanden.maar zeker op lange termijn. 

Vandaar mijn tegenstem.

Ook kwam er nog een andere gedachte bij me op voor deze plotselinge plannen , als de gemeente denkt op deze wijze hun eigen financiële problemen acuut op te lossen, onder het mom van "nuttige besteding" van de eerder veel te duur en veel te ruim aangekochte bouwgronden..... financieren met rijks "subsidies"

Ben ik er helemaal op tegen,  hier heeft de bevolking al genoeg aan bijgedragen door o.a de bizarre ozb verhogingen. 

M.Kool