geen AZC in Geldermalsen

Gast

/ #1053

2015-12-17 17:40

Refugees Welcome in Canada

Het gekrakeel in Geldermalsen was ronduit beschamend en schandalig. Daar lusten de honden geen brood van. Zat ik 15 jaar geleden nog op te scheppen tegen mijn in Canada opgegroeide vrouw over ‘onze’ Nederlandse tolerantie en ruimdenkendheid, nu lijkt het tij definitief gekeerd te zijn.

Nu neemt Canada het voortouw wat tolerantie en ruimdenkendheid betreft. Premier Justin Trudeau reist stad en land af om Syrische vluchtelingen welkom te heten en ze een hart onder de riem te steken. Van een ‘azc-nee’ actie hebben ze in Canada nog nooit gehoord.

De pogingen van de vorige premier Harper om Canada islamofoob te maken zijn mislukt. De pogingen van Harper om cannabis te criminaliseren zijn afgestraft. Rechts conservatisme heeft het niet gered in Canada en heeft plaats moeten maken voor het liberale beleid van Trudeau.

Volgens de CBC zijn de Arabische media positief over Justin Trudeau en zijn beleid wat betreft de Syrische vluchtelingen. Trudeau is ‘Superman’ wat hen betreft. Een politicus van het jaar wat mij betreft.

Ik wens Nederland veel wijsheid en sterkte toe met zijn politicus van het jaar. Ik hoop dat er een politicus opstaat die het lef heeft om het tij te keren en Geert Wilders verwijdert als het stuk vuil dat hij is. Een voorbeeld neemt aan Justin Trudeau. Zijn rug recht houdt.