Ik hoor je niet!

Gast

/ #1198

2016-02-22 18:48

Een uitstekend initiatief, deze petitie. Ik hoop van harte dat het resultaat bij degenen terecht komt die hierin verandering kunnen brengen!
Sinds 5 jaar gebruik ik twee hoorapparaten. Mijn gehoorverlies is zowel links als rechts 35 dB. Ik gebruik twee geavanceerde hoorapparaten die achtergrondlawaai kunnen wegfilteren. Deze functie helpt niet bij tv-programma's zodat ik tijdens een uitzending regelmatig aan mij vrouw moet vragen: Wat zeggen ze? Omdat ik regelmatig 'achter de feiten' aanloop mis ook ook nog al eens iets grappigs. Als iemand dat achteraf nog even vertelt dan is al de helft van de lol voorbij.... Ondertiteling via teletekst werkt voor mij niet met die zwarte balken onder in beeld. Van de weeromstuit kijken we vaak naar buitenlandse programma's, ook met ondertiteling, maar omdat we dat gewend zijn is dat hierbij niet zo hinderlijk.
Ik zou het heerlijk vinden om Nederlandse programma's als Wie is de mol, Heer en meester en diverse quizzen 'gewoon' net als een goedhorende te kunnen volgen.