Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Luther

/ #1516 Kans op aanslag veel groter - en COA en Bredase politiek sluiten de ogen

2016-03-08 08:30

He, een brief van mannetje Klaas (uit Breda, u weet wel, waar die mobiele politiepost voor de deur staat) !

Het woord valt niet, maar we hebben het hier dus over terroristen.  We hebben de afgelopen jaren aardig wat van dat soort binnen gekregen, volgens zijn brief. Vanaf 1992 tot 1 januari 2016 waren het er 950. Dat is dus 950 keer een reële kans op een aanslag op Nederlandse burgers. Vorig jaar alleen al waren er 170 ‘verdacht’ en bij 30 werd vastgesteld dat het om terroristische tijdbommen gaat:

In 2015 zijn ongeveer 170 onderzoeken uitgevoerd naar vreemdelingen ten aanzien van wie er aanwijzingen waren dat zij in verband kunnen worden gebracht met oorlogsmisdaen en terrorisme. Dit aantal is vergelijkbaar ten opzichte van 2014. Bij ongeveer 30 van de 170 vreemdelingen heeft dit onderzoek daadwerkelijk geleid tot het tegenwerpen van artikel 1F Vlv in eerste aanleg.

Dat is dus dertig keer extra een kans op een aanslag op Nederlandse burgers.

Je zou zeggen: preventief vast zetten die lui. Maar dat gebeurt niet want dat mag niet. Justitie gaat om het half jaar even met ze praten:

Alhoewel de feitelijke situatie in Syrië maakt dat het niet mogelijk is om gedwongen terugkeer naar Syrië te realiseren (ik vraag me af waarom niet, ze kunnen toch vechten en wilden toch vechten en anders is er in Afrika toch ruimte zat ?), wordt er door de regievoerders van de DT&V eens per half jaar een gesprek gevoerd met de betreffende vreemdelingen om zelfstandig te blijven werken aan vertrek uit Nederland (few, voelt u die druk de de Nederlandse regering hier oplegt ? Ambtenaar: Zeg Achmed, je bent een terrorsist, heb je al zin om terug te gaan ? Achmed: Nee, hier graties huis, graties geld, graties vrouwen en allemaal infidel honden om af te slachten. Ambtenaar: ok, ok, prima, ik kom over een half jaartje terug om het nog eens te vargen, ok ? Achmed: Jij vuile hond, ik neuken jouw moeder).

Sommigen zullen denken : Ach dat zullen wel goede gesprekken zijn. En het blijken er maar dertig.

Anderen zullen denken: Hoe zit het met die 170, waar niks bewezen kon worden, maar die wel verdacht waren?

Weer anderen zullen denken: Hoeveel buiten die 170 bleven onder de radar?

Ik hoor bij die laatste groep.