Ik hoor je niet!

Gast

/ #3138

2016-03-15 15:53

Interviews, documentaires, journaals horen, naar mijn mening, informatie te verschaffen. Die informatie gaat deels verloren door achtergrondmuziek. Dagelijks vraag ik mij af wie hierbij gebaat is. Een groot deel van de kijkers/luisteraars dus niet. Neem het journaal als voorbeeld. Die gong die soms gebruikt wordt tussen verschillende onderwerpen door. Het doet pijn aan mijn oren. Mijn afstandsbediening maakt overuren en ik ook. Ik schaam me dood voor de buren als ineens die herrie losbarst.
Er wordt gewezen op het gebruik van de ondertiteling als je het niet goed kan volgen. Heeft u dat wel eens gedaan? Probeer het eens.Je krijgt de vreemdste verhalen te lezen. Er klopt bijna geen enkele zin. Gelukkig kan ik dat nog wel constateren.

Een ander belangrijk punt is de manier waarop gepresenteerd wordt. Er wordt geen nieuws meer meegedeeld, maar verteld. Een verhaaltje. De zin wordt luid gestart om vervolgens steeds in niveau te dalen. Het laatste deel gaat vaak verloren. Men vergeet kennelijk dat het gaat om nieuws.
De enige die goed te volgen is is Annechien. Toch meen ik de laatste tijd te bespeuren, dat ook zij volgens de verhalende methode moet gaan werken.
DOE HET NIET ANNECHIEN!!!
Ik ben altijd zo blij als jij er bent. Je hebt een pracht stem en een goed gevoel voor wat je aan het doen bent.
Dit was alleen nog maar mijn journaal-ervaring.