Geen AZC in Delft

Gast

/ #383

2016-05-21 18:37

Ik begin nu langzamerhand echt moe te worden van dat buitenstaanders bepalen wat er gebeurt in Delft zelf, ik continu voor opengaande bruggen stil sta met de fiets, door puinhopen van de verbouwing van het stationsgebied moet ploeteren. Alles om een ander/buitenstaander door Delft heen te kunnen laten denderen. Per trein, tram, per pleziervaartuig. Ik mis daarbij het hart onder de riem voor de eigen bewoners in de vorm van sportaccommodaties, wijkverenigingsgebouwen, groen om eens een teug zuurstof te kunnen halen zonder tegen weer megalomane 'duurzame' nieuwbouwwijken te moeten aankijken. De Delftse bewoner is per slot van rekening wel hoofdsponsor van heel het gebeuren in en rond Delft. En weten we eigenlijk nog wel wie onze buren zijn en hoe we elkaar weten te vinden? Er is nu even genoeg puinzooi die eerst opgelost dient te worden met de mensen die er al wonen. Nog meer input van derden wordt teveel. We moeten ook even in de gaten houden dat niet iedereen van buitenaf klakkeloos onze normen en waarden aanneemt en in sommige gevallen daar zelfs tegen ageert. Daar kun je blind voor blijven of even juist de ogen voor opendoen. Laatste lijkt moeilijk ivm het enorm hoge PvdA en D66 gehalte in Delft. Dat op zich zegt ook al veel over de gemeente Delft. Dus daarom even deze uitgesproken tegenstem, hoewel ik het niet met plezier doe.