€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Gast

/ #1857

2011-11-21 21:19

sinds kort ben ik erachter gekomen dat ik vanaf 2012 een eigen bijdrage moet betalen voor GGZ. Dat betekent voor mij dat ik €200,- moet betalen en daarnaast ook nog €220 eigen risico. Dat is voor 2012 in totaal €420,-. Ik vind het belachelijk. In 2013 zal dat wel weer veel meer worden. Ik ben al ziek waardoor ik minder kan werken dan een gezond persoon. Ik verdien daardoor minder waardoor ik ook minder te besteden heb. Als de kosten blijven stijgen kan ik het financieel niet meer aan. Nu zal je denken van nou dan ga je toch niet naar je psycholoog en psychiater.. dat is voor mij geen optie maar als deze kosten zo blijven stijgen dan heb ik geen andere keus dan me uit te schrijven. Met als gevolg dat ik nog zieker word en nog minder kan werken en dus meer uitkering zal krijgen. Dus uiteindelijk kost het de overheid juist meer! Ik wil heel graag blijven werken en het liefst wil ik genezen. Helaas zijn mijn stoornissen NIET te genezen. Ik moet ermee leren leven. Hoe moet ik dat in vredesnaam doen als ik er geen professionele hulp meer bij krijg omdat het te duur word.
Nu staat op er de site van de overheid dat ze e-health willen stimuleren. Of terwijl dat je straks via thuis via je computer met je therapeut praat. Ik vind dat ronduit belachelijk. De burgers en overheid blijven maar klagen over hoe slecht computerspellen en tv kijken is en dat het problemen veroorzaakt. en nu wil de overheid e-health dus wel stimuleren ivm de kosten. Psychiatrische mensen zijn vaak al geisoleerd door hun problemen en door de oordelen van andere mensen. Met e-health komen ze helemaal niet meer buiten. Is dat dan waar we heen willen?

De regering zou eens moeten weten hoe het is om ziek te zijn. Dan praten ze wel anders. Het is puur de kortzichtigheid van de regering. Alles draait alleen maar om geld. Het draait niet meer om mensen maar alleen maar om geld..... Ik ben er helemaal klaar mee. Toch zal ik het er maar mee moeten doen. Dat maakt het zo frustrerend!