POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

Gast

/ #3

2023-07-19 13:44

In mijn en vele anderen is het wel een discriminerende organisatie. Ik bedoel daarmee onder het eigen personeel. Ik heb al 47 overheidsdienstjaren achter mijn naam staan. Bij aanvang van mijn loopbaan bij de overheid stond de pensioenleeftijd op 40 dienstjaren. Gaandeweg is er steeds eenzijdig door de overheid de pensioen leeftijd opgeschroefd Dat hebben we moeten slikken. Maar nu komt het. Bij de laatste CAO onderhandelingen voor het politie personeel is er een regeling afgesproken die een heel discriminerende werking heeft. Alleen bij 35 politie jaren, waarvan 25 "zware" jaren kun je tot maximaal 3 jaren voor je pensioenleeftijd van deze regeling gebruik maken, waardoor je of over 3 jaren, of 2 jaren of 1 jaar een uitkering krijgt tot aan je pensioen. Ik ben 64 jaar en sedert 1 april 1986 werkzaak bij de politie, Maastricht. Dat zijn dus al 37 jaren. Sedert 1995 ben ik als boa werkzaam in de opsporing in Maastricht. Dat zijn dus al 28 jaren. In mijn ogen voldoe ik aan de gestelde eisen om in aanmerking te komen voor deze regeling. Helaas. Dat dit maar eens ter sprake komt tijdens praat programma's. Maar nee daar wordt met geen woord over gerept. Met vriendelijke groet. Josette Frints (LBZ02427)

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...