Aanpak blokverwarming Androsdreef - Milosdreef

Quoted post


Gast

#10

2013-04-06 10:44

Ik ken het nog veel gekker. De warmtemeter in mijn woonkamer (ik gebruik maar één radiator) geeft over 2012 niet minder dan 205 GJ aan. Dat is 4797,70 euro !!
Gelukkig heeft vorige week Eneco uit eigen beweging telefonisch contact met mij opgenomen om uit te zoeken, wat er fout is. Na enig heen en weer praten gaf de Eneco-medewerker toe, dat de warmtemeter dus kapot moest zijn. Hij bevestigde het telefoongesprek met een brief aan mij, waarin een samenvatting van ons gesprek. Het wachten is nu op Ista die een nieuwe meter moet plaatsen. En daarna komt het lastigste gedeelte: de teruggave van ettelijke duizenden euro's !!

Moraal wat dit verhaal: er valt heus wel te praten met Eneco, tenminste dat hoop ik, want je moet de huid van de beer niet verkopen, voordat hij geschoten is.

J. Heniger, Milosdreef 27

Reacties

Petitie comité

#13 Re:

2013-04-06 20:10:10

#10: -

Beste J. Heniger,

Hartelijk dank voor uw reactie, wij zien graag uw handtekening onder de petitie graag tegemoet.

Ook zijn wij erg benieuwd hoe dit verder gaat verlopen, wilt u ons hierover op de hoogte houden? Verder zijn wij er achter gekomen dat Eneco een team heeft om te kijken wat eventuele alternatieven zijn voor blokverwarming.

Met vriendelijke groet,

W. Heil, D. Paulissen en G. van der Velden


Gast

#47 Re:

2013-05-29 12:53:47

#10: -

Een vervolg op mijn reactie van 6 april 2013 (#10) naar aanleiding van mijn torenhoge warmterekening van Eneco.

Na veel heen-en-weer bellen met Eneco en een bezoek van een monteur om mijn warmtemeters te bekijken, bleek de meter in de woonkamer de boosdoener te zijn. Zelfs op het bureau van de monteur bleek die meter domweg door te tellen, terwijl er geen radiator in de buurt was. Conclusie: de warmtesensor van het apparaatje was hopeloos stuk. Het was dus niet nodig om een controle te laten uitvoeren; het was overduidelijk dat Ista een fout product aan Eneco had geleverd.

Enkele dagen geleden kreeg ik een herbereking van mijn warmteverbruik over enkele jaren. Ik kreeg ruim 10,000 (tienduizend) euro terug !!

Ik moet eerlijkheidshalve erbij vertellen dat de manager Klachtenservice van Eneco zijn uiterste best heeft gedaan om het probleem, zowel technisch als financieel, op te lossen, waarvoor ik hem ook hartelijk bedankt heb.

J. Heniger

Milosdreef 27

Utrecht