Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda
Quoted post
Bezorgde moeder |
#389 Laatste noodkreet2014-07-10 15:43Aan de heren Fred Teeven, Ivo Opstelten en het college van B&W Breda, Heren, de rede dat ik mij via deze website tot u richt is dat ik de gemeente Breda niet langer vertrouw na alles wat er afgelopen weken is gebeurd. Ik hoop dat dit bericht u toch nog tijdig bereikt. Alstublieft laat uw gezond verstand prevaleren en stop dit plan om in het centrum van Breda een azc te stichten. Ik weet zeker dat als we gezamenlijk overleggen we over niet al te lange termijn tot een zinnige opvanglocatie kunnen komen (De KLokkenberg), welke beter geschikt is voor alle partijen. Ik verwijs ook nog maar eens naar dit artikel inzake 'Klein Mogadishu'in Tilburg. http://www.deondernemer.nl/binnenland/494706/klein-mogadishu-in-brabant.html De problematiek is bekend bij de heer Opstelten die hier burgemeester is geweest. Alleenstaande mannelijke Eritriers zijn qua oorlogstrauma's , cultuur, en mentaliteit vergelijkbaar met Somalische mannen. Ook het quat-gebruik heeft net als in Somalie een heel lange historie in Eritrea. (Alleenstaande) afrikaanse mannen zijn bekend/berucht om hun sexuele drive. Vergeet nu eens het politiek belang en de tijdsdruk en verplaats u in uw rol als ouder. Hoe kunt u rond de 300 van die mannen 'los laten' terwijl er op steenworp afstand het Florijn-college, het Stedelijk GYM en het NHTV zijn gevestigd ??? Hoe kunt u zo'n grote groep alleenstaande mannen 'opsluiten' tezamen met gezinnen uit Syrie ??? Stelt u zich eens voor dat uw dochter iedere dag langs of door zo'n rondhangende groep van Eritreers moet fietsen en met tegenzin of angst naar school gaat. Alle doorgaande routes naar die scholen lopen langs het geplande AZC. Er is geen ontkomen aan. Moeten we onze dochters dan vertellen dat dat 'onderbuik' gevoelens zijn ? Of erger, stelt u zich eens voor dat uw eigen dochter straks zou worden aangerand of verkracht. U bent verantwoordelijk voor onze veiligheid !!U bent in mijn ogen dus straks net zo schuldig als de dader zelf ! Wij als ouders vrezen oprecht voor de veiligheid van onze schoolgaande dochters en u als beslissingsmakers stelt ze willens en wetens bloot aan verhoogde risico's. Waar is uw zorgplicht als overheid ?? Iedere politie-chef of beveiliginsgbedrijf zal u vertellen dat dit niet te handhaven is. Er hoeft er maar 1 tussen te zitten, maar u vernietigd wel de levens van onze kinderen en de levens van ons. Alstublieft, altublieft, altublieft, doe het niet ! We zitten in de zomermaanden en niet hartje winter. Ik kan me niet voorstellen dat de tijdsdruk een zo belangrijke factor is dat dit opweegt tegen de veiligheid van onze kinderen, alsmede de kinderen uit Syrie die met zo'n groep op 1 locatie worden ondergebracht. Noem het onderbuik-gevoel, maar dat wil toch niet zeggen dat ik ineens achtelijk of onwetend ben ? Waarom zouden we ineens bij dit soort beslissingen niet meer mogen vertrouwen op ons gevoel, ons instinct ? Het is toch geen exacte wetenschap geworden (ook al praat en denkt het COA blijkbaar alleen maar in cijfertjes. En als we het dan toch over die boeg gooien, dan heb ik werkelijk nog niet 1 redelijk argument van u gehoord waarom dit niet anders zou kunnen. |
Reacties
Gast |
#391 Re: Laatste noodkreet2014-07-10 20:13:01#389: Bezorgde moeder - Laatste noodkreet Ik begrijp u zorgen. Ook mijn zoontje, brugklasser, rijdt hier iedere dag langs. Sterker nog; hij woont er tegenover en mijn jongste van 10 gaat iedere dag zelf naar school. Een nieuw verworven vrijheid. Waar men al helemaal geen rekening mee houdt is dat hier veel kinderen wonen. Zelfs tegen de gevangenis aan, en een hoop in de Kloosterlaan, Nassaustraat, Nieuwe Boschstraat, Sophiastraat, Mauritsstraat en -singel, en ga zo maar door. Er word gewoon vanuit gegaan dat dit een onveilige buurt is en dat er daarom geen kinderen wonen. Deze kinderen spelen oa op de stoepen, (speel)veldjes en het plein naast de Vrouwenvleugel. Zie je het al voor je dat daar al die mannen rondhangen? Daar laat ik ze toch niet tussen spelen? Dat zou toch geen normaal denkend mens moeten willen!! Dus dank voor je oproep, maar stuur hem rechtstreeks naar de Burgemeester, want hij moet garant staan voor onze veiligheid, en dit lezen doet hij heus niet. Nog een bezorgde moeder.. |
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
864 Gemaakt: 2025-01-05
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
1990 Gemaakt: 2024-11-23
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5882 Gemaakt: 2024-11-15
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
427 Gemaakt: 2024-12-18
Gemeentepark terug sluiten na zonsondergang of andere oplossing voor deze problematiek
110 Gemaakt: 2025-01-01
Sloop niet de 100 jaar oude school
516 Gemaakt: 2024-10-17
Respecteer de euthanasiewet
7925 Gemaakt: 2024-11-02
Duidelijke communicatie en handhaving van het verbod op vuurwerk in Dilbeek
44 Gemaakt: 2024-12-31
Voor een landelijk vuurwerkverbod!!!!
271 Gemaakt: 2024-12-25
Betere busverbindingen voor Wakkerzeel
110 Gemaakt: 2024-12-29
Bezwaarschrift betreffende 2024 Immoment WLO BKL52
146 Gemaakt: 2024-12-15
Meer ondersteuning voor mensen met NAH (niet aangeboren hersenletsel) en hun omgeving
1293 Gemaakt: 2019-03-24
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22447 Gemaakt: 2020-06-30
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
691 Gemaakt: 2024-12-11
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
143 Gemaakt: 2024-12-13
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5964 Gemaakt: 2024-11-10
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1213 Gemaakt: 2024-11-09
Ethica moet de moestuin aan de dunne bierkade behouden!
349 Gemaakt: 2024-09-18
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1781 Gemaakt: 2024-10-23
Kattenpension Dijksestraat 37 Helmond
9 Gemaakt: 2025-01-06