Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post

Gast

2014-07-30 11:28

Dit zou een nobele petitie zijn, indien deze werkelijk gericht was op de verontwaardiging voor de antisemitische uitingen van de demonstranten in Den Haag. Maar het werkelijk doel van deze petitie blijkt enkel het aan de kant schuiven van een onwelgevallige politicus. Ik zeg met opzet ‘politicus’, ofschoon het een burgemeester betreft, die vanuit zijn functie boven partijen dient te staan, omdat de verbale aanvallen hier duidelijk daarop wijzen.
Dat is treurig en kwalijk tegelijk, omdat hiermee het leed van de joden in Nederland eveneens misbruikt wordt, terwijl het tegenovergestelde gepretendeerd wordt.
Indien u waarachtig een vuist wenste te maken tegen het groeiende antisemitisme in Nederland, dan is het uit zijn ambt ontheffen van een burgemeester een zowel onjuist als ondoeltreffend middel.
Uw petitie geeft mij steun noch hoop op een toleranter Nederland, maar laat mij een minstens even lelijke keerzijde van de medaille zien. Ik ben ernstig teleurgesteld.

Reacties

Gast

#4843 Re:

2014-07-30 11:30:48

#4842: -

Er moet ergens worden begonnen om een grens aan te geven. In dit geval was duidelijk van Aartsen de druppel So it Be

Ik zou u nog wel eens willen horen als ze bij u in de wijk roepen dood aan alle Joden! Schande! Maar waarschijnlijk staat u dan ook achter uw woonkamergordijntjes te gluren ernaar.

Gast

#4844 Re:

2014-07-30 11:33:58

#4842: -

Het is een begin. Het is een signaal naar aanleiding van twee haat demonstraties in Den Haag. Waar 'dood aan alle Joden' werd geschreeuwd, waar de Hitlergroet werd gebracht, waar haatvlaggen werden gedragen (ISIS), waar hakenkruizen werden getoond ter provocatie en waar verslaggevers ernstig werden bedreigd.

Het optreden van een Burgemeester die niet durft in te grijpen en zich verschuilt achter woordvoerders en het O.M. dien hier stevig op aangesproken te worden. Beter is het als hij zijn functie neerlegt.

Laat het een duidelijk signaal zijn vanuit onze samenleving dat er morele grenzen zijn overschreden.