Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post

Gast

#5337 Re:

2014-07-31 00:43

#5332: Maria -

En wie van de helden hier heeft dan aangifte gedaan? Nee, op de luie reet zitten en tekenen voor een petitie die het probleem volkomen passeert. Van Aartsen heeft de wet op de vrijheid van meningsuiting niet overtreden, maar de demonstranten (al zal de rechter daarover moeten oordelen). Doen we dan aangifte tegen de demonstranten? Nee, we zetten online wel een handtekening in een petitie zonder enige waarde met het verkeerde doel, want dan kunnen we tenminste blijven zitten. En maar klagen en maar jammeren, maar zelf geen vinger uitsteken. "De ander zal het wel oplossen".

Denk je nu werkelijk dat je ook maar iets gedaan hebt tegen het antisemitisme als je hier een petitie opstart, een krantenartikel plakt of een handtekening zet? Stopt de jodenhaat dan? Stopt de jodenhaat als van Aartsen niet langer burgemeester is? Heb je dan de wereld veranderd? En nee, het is ook geen begin, zoals hier ergens gezegd is. Een begin kan alleen maar een mentaliteitsverandering zijn, niet het wegsturen van mensen. Minder, minder, minder (of dat nou over van Aartsen, het kabinet of over Marokkanen gaat) verandert de mentaliteit niet en dus blijft het antisemitisme precies zoals het van tevoren was.

'Wegkijken', 'de kop in het zand steken', hoor je hier om de haverklap als beschuldiging aan het adres van van Aartsen. En hoe moet ik dan het thuis op je luie reet links en rechts een knopje op de computer klikken noemen dan? Je een hele kerel voelen omdat je toch maar eventjes voor het goede doel een handtekening hebt gezet, is juist je kop in het zand steken, want je hebt niets gedaan. Veronderstellen dat het wegsturen van van Aartsen een begin is en dan afwachten tot de ander het wel zal oplossen, is juist wegkijken, want ik heb genoeg gedaan, ik heb een knopje geklikt, mij moet je niet aankijken.

Reacties

maria

#5338 Re: Re:

2014-07-31 01:46:02

#5337: - Re:

Enerzijds met je eens,anderzijds, wat is er mis met je stem ook langs een petitie te laten horen .

Zoals je dat zelf toch ook doet

Gast

#5340 Re: Re:

2014-07-31 02:56:28

Ik neem aan dat jij zeker wel aangifte hebt gedaan!?  In plaats van hier een links kul verhaal te schrijven had jij je beter in de feiten kunnen verdiepen. De jodenhaat stopt zeker niet als de burgermeester al verklaard dat er geen wet is overschreden! Ik haat links tuig, mag dat?  En jullie maar alles bedekken met de mantel der liefde... Ik walg van jouw soort!

Maria

#5350 Re: Re:

2014-07-31 06:46:13

Als je aangifte wilt doen, moet je wel weten of je sterk in je schoenen staat t.o.v. onze wetgeving. Het is duidelijk dat dit zo is. En wie moet de wet handhaven? Juist!