Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post

Gast

#6005 Re: Re: Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-02 08:04

#6004: - Re: Re: Re: Re: Re: treurig

Ik heb met niet één woord over genocide(s) gesproken. Ik heb de naam Gaza-strook niet éénmaal genoemd, noch erop geduid. Ik heb geen enkele 'mondiale gebeurtenis' genoemd. Jij raaskalt, dus. Ik heb alleen aangetoond, dat niet één enkel woord van dat woordenbraaksel ook maar ergens op slaat.

Ik heb zo'n vermoeden dat je tegen de verkeerde aan het fulmineren bent. Klopt, hè?

Maar nu we het er toch over hebben: zolang jij termen als "Übermensch" en "Untermensch" (en kom me niet met Nietzsche aan, want die heeft het over héél iets anders) blijft gebruiken en dus aangeeft dat je superieure en inferieure mensenrassen onderscheidt, ben ik bang dat het probleem bij jou begint. Leg dat maar eens aan je vader-zaliger uit. Maakt niet uit of dat in de Gaza-strook, Somalië of Amsterdam Zuid-Oost is. Zolang jij de termen blijft hanteren die je uit de Nazi-ideologie geleerd hebt, ben JIJ het probleem en er zal er nergens ook maar de minste veiligheid of geborgenheid bestaan.

N.B. Zolang je spreekt over "een van uw Gazastroken" is jouw topografisch besef ook niet bijster groot. Spreek dus niet denigrerend over andermans besef.

Reacties

Gast

#6026 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-02 09:19:39

#6005: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: treurig ...Ik heb met niet één woord over genocide(s) gesproken...

Uit uw initiële bijdrage 5984 d.d. 01-08-2014, 22:46 uur aan deze petitie/discussie:

...Ik heb de Joodse gemeenschap nog geen afstand horen nemen van de genocide...