Geen AZC in Delft

Quoted post

watisjeprobleem

#205 KANSLOOS

2015-10-21 17:36

Wij leven in een vrij land. We hoeven niet bang te wezen dat er bommen op ons huis vallen of dat we worden afgeslacht. Deze mensen hebben alles achter moeten laten, hun land, hun familie/vrienden. Dat doe je niet zomaar.  Leef je eens in!

Vaak is het zo dat het COA voor de voorzieningen en leefgeld betaalt en niet de gemeente. Wij hebben lege kantoren en plekken zat om deze mensen op te ( tijdelijk) op te vangen.

Wij leven in een vrij land waar je alles mag zeggen en denken. En ja er zijn in nederland mensen die niet kunnen rondkomen

en ja ik sta ook op wachtlijst voor een huurwoning, ik heb nauwelijks een inkomen  maar om daar vluchtelingen de schuld voor te geven...dat is KROM. De problemen die Delft heeft komt doordat gemeente met geld heeft lopen smijten. Het echte probleem ligt daar, die mensen moeten aangepakt worden, wethouders die al jaren leven van wachtgeld die moeten aangepakt worden. Dus wie zijn hier de profiteurs?

Reacties

Boris

#208 Re: KANSLOOS

2015-10-21 19:44:09

#205: watisjeprobleem - KANSLOOS  

Beste,

De vraagstelling is denk ik niet of er mensen in nood wel of niet geholpen moeten worden, het is meer de vraag of de bezoekers van NL rechtmatig een beroep doen op onze goedheid. 80% jonge mannen is gee realistische afspiegeling van mensen/gezinnen op de vlucht. Dat dient gewoon 50/50 te zijn. Het lijkt dus een overmaat aan gelukszoekers te zijn waar ik iig geen behoefte aan heb. Ik geef er de voorkeur aan dat overheidsgeld (=de door ons betaalde belasting) besteed wordt aan de in NL behorende zorgbehoeftigen ipv aan de bodemloze importput

WEG-AZC

#226 Re: KANSLOOS

2015-10-22 12:54:52

#205: watisjeprobleem - KANSLOOS  

De gemeente krijgt een toeslag per week per asielzoeker, deze is totaal niet relevant voor de kosten die hiervoor gemaakt zijn / worden. Het kost de gemeente geld, kijk even naar de 1 vandaag docu, zie je de geldwolven van het AZC, zij kiezen bewust voor "blinde" gemeente in financiele moeilijkheden. Tevens denk ik dat wij in Nederland het woord "tijdelijk" niet kennen, wel de woorden : "Generaal pardon".

Verder ben ik het met je eens over de ambtenaren in Delft, maar dit gebeurd ook op grotere schaal in Den Haag.

Laat ze eerst Delft maar eens goed op de rit krijgen en financieel gezond voordat er een AZC komt.