Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post


Gast

#351

2015-10-22 10:08

Zorg eerst eens voor onze eigen ouderen alvorens we de ellende van de hele wereld

over ons heen krijgen en binnenhalen. In de wetenschap dat onderstaande uitdrukking

compleet verkeerd wordt gezien en mij direct in de richting van extreem rechts drukt

schreeuw ik het met volle overtuiging en overgaaf uit :

 

“EIGEN VOLK EERST” 

Reacties


Anonymous

#355 Re:

2015-10-22 11:55:12

#351: -  

 Die 'uitdrukking' kan niet verkeerd worden gezien. Het feit dat jij meent dat sommige mensen meer rechten zouden moeten hebben dan anderen is maar voor één uitleg vatbaar. Wij zijn allemaal mensen van vlees en bloed op deze planeet en het feit de geschiedenis her en der wat lijntjes heeft getrokken waardoor jouw paspoort er anders uitziet dan dat van een ander, mag nooit aanleiding zijn om jezelf superieur te achten ten opzichte van die ander. En toch is dat precies wat jij doet.

Volkomen terecht wordt jou dan ook de universele verklaring van de rechten van de mens onder de neus geduwd. Ook daaruit blijkt dat de getrokken en steeds wisselende staatsgrenzen nooit aanleiding mogen zijn tot een verschil in rechten van wie dan ook.

Hier geboren worden is niet jouw verdienste. Ginder geboren worden valt niet de asielzoeker te verwijten. Waarom meen jij dat je op basis daarvan dan toch mensen rechten te mogen weigeren en anderen extra rechten te mogen toekennen? Als ik jou was, zou ik eens heel ernstig over mijn eigen beweegredenen gaan nadenken.