Geen 2 scholen bij de Poolster!

Beste buren,

IKC Tuindorp krijgt een nieuw schoolgebouw. De gemeente wil dat IKC Tuindorp tijdens de bouw in de tijdelijke school van De Poolster komt.
Daardoor blijft dit tijdelijke gebouw minstens 1,5 jaar langer staan dan gepland. Het tijdelijke gebouw is te klein voor IKC Tuindorp. De gemeente wil daarom 4 extra containers  plaatsen midden op het nieuwe schoolplein van De Poolster. Dit is onverantwoord.

Op dit moment zitten er al 230 kinderen op De Poolster. Straks komen daar nog eens 330 kinderen bij, 560 kinderen in totaal!! Wij maken ons zorgen over de verkeersveiligheid, overlast in de buurt en het leerklimaat van de kinderen. De omliggende straten zijn nu al te druk als de school start en eindigt. En met veel meer kinderen en auto's wordt het nog gevaarlijker. Dit zal ook zorgen voor meer geluidsoverlast en drukte in de buurt.

Wij willen dit voorkomen en vragen om jullie steun! Laten we samen opkomen voor de veiligheid van onze kinderen en onze buurt.Woensdag 18 september wordt dit plan besproken in de raadsvergadering van Amsterdam-Noord.

Doe mee en laat je stem horen door dit in deze handtekening actie aan te geven.

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Koen Hendriks alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

Wij zullen uw huisadres niet openbaar online weergeven.