Sloop niet de 100 jaar oude school

Foto_1_Hoofdstraat_56.jpg

Foto_2_Hoofdstraat.jpg

In Borger verdwijnen veel oude panden. Kijken we alleen al naar schoolgebouwen, dan blijkt dat de oude panden van de bijzondere lagere school, de openbare lagere school, de kleuterschool, de huishoudschool (LHNO) allemaal het loodje gelegd hebben. Sommige scholen zijn al aan hun derde gebouw toe. De landbouwschool is er nog, maar onherkenbaar. Nu moet dan de ulo/mavo/Esdal College aan de Hoofdstraat 56 er ook af. Mijn pleidooi is echter om het oudste deel van het gebouw te behouden. Gebouwd in 1929 is het een karakteristiek gebouw op een prachtige plek in het dorp. Samen met de bovenmeesterswoning op nr 58 is het een historische plek in Borger, waar duizenden leerlingen naar school zijn geweest. Bouwkundig is dit oude deel solide en met een opknapbeurt kan ie weer 100 jaar mee. Datzelfde is niet te zeggen over wat er mogelijk op die plek gebouwd wordt. Wat er nu gebouwd wordt is met 40/50 jaar aan vervanging/renovatie toe, zoals het gemeentehuis in Exloo. Dat moet al na 25 jaar grondig verbouwd worden? Teken de petitie om de gemeente te behoeden van een historische vergissing en een enorme blunder. Red het schooltje van de slopershamer. Het pand verdient een beter lot. Dank je wel!

Groet van Tjesse

Foto_3_Hoofdstraat.jpg

Foto_4_Hoofdstraat_56.jpg

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Tjesse van de Kamp alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

Wij zullen uw huisadres niet openbaar online weergeven.

Wij zullen uw postcode niet openbaar online weergeven.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen uw telefoonnummer niet openbaar online weergeven.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden: