Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.

bezorgde bewoner

#251 Re: Kort geding

2014-06-27 07:35

Gast

#252 Re: Kort geding

2014-06-27 08:11

#247: Vrouwe Justitia - Kort geding

Te denken valt ook aan Raetsluy Advocaten. Ik weet vrijwel zeker dat een medewerker/advocaat woont op de Nassaustraat 8 en dus mede 'slachtoffer' is. Die moet er toch helemaal voor kunnen gaan?

Vrouwe justitia

#253 Kort geding moet er komen !

2014-06-27 10:20

Goed nieuws, het valt onder de rechtsbijstandverzekering ! Achmea Rechtsbijstand is al bekend met de zaak. Hoe meer mensen zich hier aanmelden danwel bij hun eigen verzekeraar of een eigen advocaat in de arm nemen hoe beter. Geen probleem als er meerdere advocaten naast elkaar optreden, die zullen onderling overleggen. Het gaat erom dat een rechter belangen zal afwegen (Gemeente/COA vs bewoners), dus net als bij deze petitie, graag naam advocaat/instelling delen, zodat mensen zich massaal kunnen voegen in de procedure. De gemeente wil ons niet horen, dan maar zo. Echt jammer dat het zo moet B&W !! We kunnen bij de rechter vragen alles te schorsen totdat er bijvoorbeeld wel degelijk een volledige risico analyse ligt en/of gedetailleerd uitgewerkt veiligheidsplan. We kunnen de rechter ook vragen of COA werkelijk geen enkel ander alternatief heeft, zoals bijv 1 jaar huren van Klokkenberg (lijkt me sterk als je even voor 40 mio Gilze kan verbouwen) of op locaties elders in Nederland. We moeten wel snel handelen. Het is ongekend hoeveel haast de gemeente hiermee maakt. Voor hen is de raadsvergadering gewoon afvinken en door met het volgende onderwerp. As woensdag zullen we dus ook niet gehoord worden !!

Gast

2014-06-27 12:14

niet in de centrum van breda
zet ze dan maar buiten breda.....

Gast

#255 Re: Kort geding moet er komen !

2014-06-27 14:03

#253: Vrouwe justitia - Kort geding moet er komen !

Wanneer komen we bij elkaar, en hoe gaan we dit doen?

Gast

#256 Re: Re: Kort geding

2014-06-27 15:02

#251: bezorgde bewoner - Re: Kort geding

Ik heb het bekeken en volgens mij komen we wel in aanmerking hiervoor.

Vrouwe Justitia

#257 vrouwe justitia

2014-06-27 16:07

#255 : Zaak zal worden opgestart. Advocaten gaan juridische argumenten verzamelen om te procederen. Kort geding kan altijd. Ze zijn al bekend met petitie-site en hebben eigenlijk alle argumenten al. Nu is het zaak via eigen rechtsbijstand zelfde aan te kaarten bij Achmea of ander advocaten-collectief ofwel met groep van bewoners samen 1 advocaat te nemen (zoals Raetslus of Jassers & Racobs in Sophiastraat. Wie is onbelangrijk, Wat wel belangrijk is dat hoe groter het draagvlak bij een kort-geding rechter, des te beter. Naam 1e advocaten-team is bekend: Achmea. Wie volgt ?? Op dit moment is er denk ik nog geen noodzaak om bij elkaar te komen, behalve as woensdag. Zodra bekend is wie de advocaten zijn, overleggen die vanzelf wel.
Kies een pseudoniem

#258 fbto

2014-06-27 17:05

Wij hebben fbto, ik hoop dat het geen aparte module is, maar ik ga het gelijk navragen. Tot woensdag!

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-06-27 18:27

Gast

#260 #259

2014-06-27 18:52

Emoties roept het bij ons allemaal op, maar beheers jezelf. Deze reactie is ongepast en doet afbreuk aan de petitie.
willem

#261 Re:

2014-06-28 12:02

#259: gast -

Inderdaad, een beetje niveau graag! en als je dat niet kunt omdat je alleen zulke domme praat kunt uitslaan, ga dan ergens anders je gram halen, maar niet op deze site. We hebben géén behoefte aan zulke laag niveau reacties!!!

Gast

#262 inspraak!

2014-06-28 15:07

Mensen, wij zijn de inspraak van 2 juli al aan het doornemen. Hoe meer, apart van elkaar die indpreken hoe beter! Vergeet je niet 24 h van tevoren aan te melden bij de griffie!!!

Gast

#263 Re: #259

2014-06-28 18:35

#260: - #259

Helemaal mee eens.

Gast

#264 Hoe zit t nu?

2014-06-28 19:20

Kunnen we iets structurele organiseren?
Gaan we nu woensdag naar de grote markt? En hoe laat dan?
Moeten we ons nu individueel melden bij onze rechtsbijstandsverzekering?
#262 hoe kan ik die inspreken?

Graag allemaal wat duidelijker zijn en probeer ergens, bijvoorbeeld social media of via de krant, iets gezamenlijke te organiseren!

Gast

#265 Re: Hoe zit t nu?

2014-06-28 20:27

#264: Gast - Hoe zit t nu?

Laten we a.s. woensdagavond elkaar zien op de grote Markt. Dat praat makkelijker.

Bewoner

#266 gezamenlijk emailadres

2014-06-28 20:46

Gezamelijk email adres: geenazcinbinnenstad@gmail.com
Ik zal morgen ook een website maken en via dit gremium delen. Ook met info over inspraak etc, ok?

Gast

#267 #264

2014-06-29 08:17

Ja, allemaal rechtsbijstand inschakelen. Afhankelijk van verzekering mag je zelf advocaat nemen. Of krijg je er een toegewezen. Hoe meer advocaten des te beter. We hebben nu all achmea end fbto, maar blijven aanmelden.
Coordinatie volgt nog wel. Zie bijv. Email adres.
buurtbewoner

#268 Website, folderactie en mailadres

2014-06-29 08:50

Dag buren.
Gisteren hebben we met wat buurtbewoners bijeengezeten. We zullen een folderactie in de wijk gaan houden om mensen op te roepen hun inspraak te doen en hun ongenoegen kenbaar te maken. Er is een gemeenschappelijk mailadres geopend: geenazcinbinnenstad@gmail.com, en de website gaat vanmiddag online: geenazcinbinnenstad.weebly.com. We hebben niet naar de rechtsmiddelen gekeken, omdat we allemaal bij FBTO zitten en geen module wonen hebben afgesloten. Kunnen de mensen van de rechtsbijstand van hierboven even via dit mailadres contact leggen, voorafgaand aan komende woensdag? Dan kunnen we dat ook bij elkaar brengen. Ik ga trouwens ook namens anderen inspreken woensdag aanstaande, die zelf niet kunnen of durven. (het 'u bent een racist'spook tiert welig, en maakt mensen angstig, naar ik begrijp. Iets wat ik na een recente close encounter of the third kind op de informatie avond met een zeer militante meneer van de SP wel kan inkomen)

Gast

#269 Re: Website, folderactie en mailadres

2014-06-29 09:10

#268: buurtbewoner Wendy - Website, folderactie en mailadres

Ik zal zeker mee gaan folderen. Waar en wanneer kan ik ze op komen halen?

buurtbewoner

#270 Re: Re: Website, folderactie en mailadres

2014-06-29 09:57

#269: - Re: Website, folderactie en mailadres

Top! Mail even naar het gmailadres, dan nemen we contact met u op!

Gast

#271 http://geenazcinbinnenstad.weebly.com/

2014-06-29 11:59

De website is in de lucht. Excuses voor eventuele spelfouten, het is kort dag nu het al bijna 2 juli is.

http://geenazcinbinnenstad.weebly.com/

Gast

#272 Re: http://geenazcinbinnenstad.weebly.com/

2014-06-29 13:48

Politieke partij BOB

#273 BOB is tegen de vestiging van een AZC in de P.I. de Boschpoort

2014-06-29 13:58

De lokale politieke partij BOB is in principe niet tegen het opvangen van ECHTE asielzoekers, alleen is de door het COA uitgekozen locatie niet geschikt. Naast het feit dat wij vinden dat het gemeentebestuur en niet het COA zou moeten bepalen waar dat dan plaatsvindt vindt BOB het bovendien een slecht plan om van overheidswege mee te werken aan de opvang van mensen uit Eritrea, die door hun regering in samenwerking met mensensmokkelaars naar Europa gestuurd worden om daar in afwachting van hun kansloze asielaanvraag (ze zijn immers niet op vlucht en langs andere Europese landen naar Nederland gekomen) uitkeringen te krijgen die ze deels weer af moeten staan aan de regering en maffia in Eritrea. BOB vindt het dan ook een slecht plan om de Nederlandse belastingbetalers twee jaar lang voor die onnodige kosten op te laten draaien.
BOB zal in de raadsvergadering van 10 juli 2014, naast een motie met de vraag wat het AZC Breda gaat kosten en hoe we dat gaan betalen, dan ook de onderstaande motie indienen.

Overwegende dat:

- De leefbaarheid voor inwoners en de aantrekkelijkheid voor bezoekers van de binnenstad al hebben geleden door de economische crisis en de landelijke en lokale bezuinigingen,
-De aanwezigheid van 400 asielzoekers, uit een andere cultuur, in de binnenstad de leefbaarheid en aantrekkelijkheid nog verder zullen verminderen,
- Dat dit, naast het verlies aan leefbaarheid door de vele evenementen in de binnenstad, vraagt om extra problemen met die evenementen,
- Er daardoor te vrezen valt voor onvoldoende draagvlak voor – het besluit van de gemeente – voor de opvang van 400 asielzoekers in de binnenstad van Breda

Constaterende dat

- Zowel het COA als het college hebben aangegeven een breed draagvlak essentieel te vinden voor het door laten gaan van de opvang van asielzoekers in de Koepel;
- De politiek in Breda al jaren aan het zoeken is naar wegen en middelen om de Bredase burgers meer te betrekken bij de besluitvorming in de Bredase politiek;
- De burgers op hun beurt in veel onderzoeken hebben aangegeven dat zij niet gehoord worden en de politiek toch na de verkiezingen doet wat ze willen en zich niets meer aantrekken van de kiezers;
- Het onderhavige onderwerp veel reacties bij de Bredase burgers losmaakt en daarmee bij uitstek geschikt is om bovengenoemde beeldvorming te doorbreken en dat het inzetten van een referendum daarbij een uitermate geschikt middel is.

Draagt het college op een referendum te houden met de vragen:

1. Vindt u dat de gemeente, alvorens te besluiten tot medewerking aan de opvang van 400 asielzoekers in het centrum van Breda, dat eerst had moeten voorleggen aan de gemeenteraad
2. Vindt u dat de gemeente, alvorens te besluiten tot medewerking aan de opvang van 400 asielzoekers in het centrum van Breda, dat – via inspraak – eerst had moeten voorleggen aan betrokken inwoners van Breda
3. Vindt u dat de gemeente, alvorens te besluiten tot een bestuursovereenkomet met het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers, deze – via inspraak – eerst moet voorleggen een betrokken inwoners van Breda

Gast

#274 Re: http://geenazcinbinnenstad.weebly.com/

2014-06-29 15:46

#271: - http://geenazcinbinnenstad.weebly.com/

TOP - geweldig initiatief. Hulde. Ben er blij mee

Gast

#275 Re: Re: http://geenazcinbinnenstad.weebly.com/

2014-06-29 16:36

#274: - Re: http://geenazcinbinnenstad.weebly.com/

Merci, komt u vooral ook inspreken woensdag. Of in ieder geval als support aanwezig zijn!