Actiecomité " Rood licht voor de verkavelingen van Vosselaars Gro

Brenda

#26 Re: Re:

2015-01-13 16:18

#18: - Re:  

 Er wordt nergens vermeld dat je het gebied kan bezoeken en het behoud van natuur, zelfs al gaat het om privé-domein, heeft niet enkel als doel dat men er direct nut van ondervindt. Ooit al aan zuurstof gedacht? En alle uilen die nergens heen kunnen als dit bos wordt gekapt? Daar komt nog bij dat dit een precedent is voor meer boskap, meer verkaveling.

gast

#27 Re:

2015-01-13 16:28

#2: -  

  De omwoenden die nu protesteren vnergeten dat ze zelf bomen hebben gekapt om er te kunnen bouwen. Kijk ook eens naar de herkomst van de ondertekenaars van de petitie. Het merendeel woont zelfs niet in Vosselaar. Waar is men mee bezig. Op de konijnenberg werden meer bomen gekapt en niemand doet iets ook het gemeentebestuur niet.

Stef (zie ook vorige gast die met plan afkwam)

#28 RSP

2015-01-13 18:29

Ook voor het konijnenberg kappen is er een plan en dat wordt beheerd door natuurpunt als ik het me goed herinner, ik heb ergens in 2002 of 2003 die plannen eens vastgehad. Bekijk dat Ruimelijk Structuur Plan eens en lees eens waarom de centrumversterking nodig is? Zodat jullie kinderen niet door 85 idioten omver gereden worden, niet iedereen met kinderen aan de andere kant van de steenweg woont en er een optie is voor mensen om dicht bij alle faciliteiten te wonen (of denken jullie echt dat jullie op je 85 of 90 nog van het kanaal naar het centrum kunnen wandelen voor nieuw vuilzakken :-) )
Centrumversterking is misschien niet het meest optimale qua groen maar wel de enige optie om minder voertuigen in het verkeerscentrum te krijgen ... Ruimtelijk Structuurplan lezen ...