DE ZWERFKATTEN HEBBEN DRINGEND HULP NODIG IN VLAANDEREN !!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie DE ZWERFKATTEN HEBBEN DRINGEND HULP NODIG IN VLAANDEREN !!.
Gast |
#26 Re: heleRe:2015-08-11 08:25volledig mee eens |
Gast |
#272015-08-11 08:51dieren zijn niet beschermd in België - een dierenpolitie is noodzakelijk. Mensen kunnen zwerfkatten en andere hulpeloze dieren mishandelen en niets gebeurt. |
Gast |
#282015-08-11 09:04Zelf lang genoeg meegedraaid in een asiel om te weten hoe het eraan toegaat. Ondertussen zelf een zwerfkat toegestopt gekregen, ook onder de radar dus. Gelukkig wel steun van Geels hart voor dieren. Ik weet dat er nog massa's zwerfkatten in onze buurten zitten, waar niemand om maalt en die nergens terecht kunnen. Alle opvangen in de regio zitten stampevol. Eens mijn kitten ingeënt is, zal ik zelf ook graag kitten mama worden om gedumpte kittens met de fles groot te brengen, het te kort aan vrijwilligers en middelen is schrijnend, waardoor levens in gevaar komen, doch de asielen en opvangcentra zitten propvol met heel wat handen en middelen te kort! Deze 'problematiek' doet zich over heel Vlaanderen voor. Mensen weigeren nog steeds hun eigen katten steriel te maken, dumpen naderhand de nestjes, omdat ze uiteraard ook de kittens niet steriel willen maken, chippen, enten, de kostprijs is veel te hoog. Er komen steeds meer katten op straat terecht en hun gezondheid is absoluut niet goed. Ze zijn nergens gewild en worden vaak met harde middelen weg gejaagd. Rattenvergif komt er zeker ook aan te pas, alsook andere methodes als verminkende vallen, op de katten schieten, stroppen, ... De kat is de dupe! Het is een mooi beleid, katten mogen alleen nog steriel weg. Maar wat men zich niet realiseert, is dat de doorsnee mens nog steeds zowel kat als kater niet steriel wensen te laten maken, of omdat ze sterk geloven dat het niet hun verantwoordelijkheid is, of omdat ze er de financiële mogelijkheden niet voor hebben. Oeps-nestjes alom, zowel bij particulieren, alsook bij de zwerfkatten die gedekt worden door huiskaters die niet steriel zijn. Ziektes als kattenniesziekte en kattenaids komen meer en meer voor. Een lang en gelukkig leven is de zwerfkat niet beschoren. Zolang de prijzen te hoog zijn om te chippen, steriel maken en enten, gaan veel mensen dit niet doen. er blijven nesten komen en als er geen 'afnemers' zijn van deze kittens, worden ze of gedood of gedumpt. Niet langer in een asiel, want die mogen ze niet zomaar aannemen, ook daar horen ze steriel en gechipt afgezet te worden, plus de verplichte kost om dieren achter te laten in asielen... Er is wel degelijk een ernstig probleem, ten koste van de levens van de katten! Dringende veranderingen zijn nodig. Ten behoeve van de katten en de opvangcentra die goede bedoelingen hebben voor de katten. |
Gast |
#292015-08-11 09:20Er zijn te veel personen die een dier aanschaffen, en zeker niet het nodige doen om te voorkomen dat er nog meer dieren ongewenst geboren worden, het is simpel om naar een dierenarts te gaan om het dier te laten stereliseren, vanwege de kosten, daar zou iets moeten aan gedaan worden ook mensen worden de dieren moe en laten ze gewoon achter, een schip en alles is opgelost zodanig dat de eigenaars van de dieren kunnen opgespoord worden en een fikse boete geven in geval van waarloozing. |
Gast |
#302015-08-11 10:00omdat het helemaal ni klopt ,de toestand van de zwerfkatten is schrijnend :-( |
Gast |
#312015-08-11 11:06Er moeten straffen komen aan de personen die hun kat niet laten steriliseren of castreren !!! |
Gast |
#342015-08-11 11:53Het zwerfkattenprobleem wordt alleen maar groter als de mensen hun verantwoordelijkheid niet opnemen en als het de spuigaten uitloopt dan wordt er naar grove elimineer-oplossingen gegrepen, terwijl dat het nu nog op een humane manier kan opgelost worden. Ik heb het hier thuis ook gedaan met een vangkooi, gratis verkregen door de gemeente. Gevolg 8 gevangen katers en poezen gecastreerd of gesteriliseerd en we hebben veel minder nestjes en dus ook minder zieke diertjes. |
Gast |
#352015-08-11 11:58Wij vangen op dit ogenblik 6 zwerfpoezen op en ook onze buren dragen zorg voor meerdere zwervers. Allen werden ze gesteriliseerd/gecastreerd en ze krijgen anti vlooi- en wormmiddelen. De huidige populatie krijgt eten en de tuinhuisjes werden ingericht als slaapplekjes. Maar wederom, zoals elke zomer opnieuw, worden er weer nieuwe kittens gedumpt in onze wijk. Onze limiet is bereikt, die van de buren ook. Controle moet opgedreven worden en vooral een betere sensibilisering! Als toekomstig pedagoog stel ik me alvast kandidaat om mee te werken aan sensibiliseringscampagnes. |
Gast |
#372015-08-11 12:51Dieren hebben ook gevoelens en verdienen ook met respect behandeld te worden. |
Gast |
#382015-08-11 13:29Omdat ik vorige week een zwanger zwerfkatje gered heb die bij ons op de parking gedumpt was omdat ze zwanger was dit moet stoppen |
Gast |
#392015-08-11 13:38er moet zeker wat gebeuren voor zwerfkatten ! hier komen jaarlijks bij en niemand die iets onderneemt |
Gast |
#412015-08-11 14:23op katjes staat geen eigenaarnaam...eigenaars weigeren hun katjes te steriliseren, zien op tegen de kosten, kleine katjes worden gedumpt..in bosjes overal...iedere gemeente zou verplicht moeten zijn zwerfkatjes te steriliseren...desnoods ten koste van iedere inwoner met hogere gemeentebelasting...hun leed is te erg |
Gast |
#422015-08-11 14:25k zit hier met poezen gedumpt door de buren.heb ze laten steriliseren .ondertussen namen ze andere kittens in huis die ondertussen 1 dood en de andere verdwenen want ze zijn 2 weken op vakantie geweest.voor 1 poes was het te laat .5 kittens waarvan ik er nu nog 2 in huis heb.ondertussen 1 gedumpt zeer klein kitten gevonden.heb haar erdoor gekregen want ze lag op sterven.maar vol vlooien.honderden.ik ondervind tot nu de gevolgen.pipetten frontline of van de veearts helpen niet.spray voor in huis amper.hoe krijg ik dat volledig weg.allemaal door onverantwoordelijke mensen.zij gaan op vakantie en ik mag hun gedumpte dieren voederen en verzorgen met mijn centen want ze moeten ze niet meer hebben zeggen die dan zonder schaamte
|
Gast |
#432015-08-11 14:53er worden nog steeds teveel kittens geboren die verwilderd opgroeien en dan als "schadelijk" worden aanzien. |
Gast |
#442015-08-11 15:30Omdat mensen dieren behandelen als oud vuil, de problemen die gaan rond dit probleem worden onder tafel gestoken en de mensen die er echt moeite in steken om deze diertjes te helpen worden niet erkend. We moeten onze dieren helpen! Niet afmaken! |
Gast |
#452015-08-11 15:35omdat het wel eens tijd wordt dat hoge mensen hun verantwoordelijkheden nemen ook tegenover dieren het zijn ook wezens en ze hebben ook gevoelens en vooral ze hebben ook liefde nodig die ze dubbel en dik teruggeven in ruil voor wat eten en een thuis |
Gast |
#492015-08-11 16:10Waarom omdat er te veel zweren zijn en die banden honger leiden enz.... We moeten een campagne doen om die zoveel mogelijk te steriliseren en castreren ik heb ezel 4 en 3 derven zijn gevonden |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Pils Is Veel Te Duur
8512 Gemaakt: 2025-01-22
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
14916 Gemaakt: 2025-01-19
Petitie tegen overplaatsing van docenten naar andere scholen.
780 Gemaakt: 2025-02-06
Tegen het rookverbod op terassen
998 Gemaakt: 2025-02-02
🛑 NEE TEGEN HET VERBOD OP AROMA’S IN VAPEPRODUCTEN IN BELGIË! 🛑
467 Gemaakt: 2025-02-04
Maak de Leyweg (tussen Erasmusweg en Noordweg) 30km-zone!
238 Gemaakt: 2025-02-03
Yous night shop
142 Gemaakt: 2025-02-04
Behoud losloopgebied Leeghwaterpark
835 Gemaakt: 2024-03-17
Oproep gemeete raad Hilversum stop uitbreiding betaald parkeer
130 Gemaakt: 2025-02-07
PETITIE TEGEN HET WINDTURBINEPROJECT MELSELE E34 VAN 200M HOOG IN EERSTE LIJN VAN DE WONINGEN
378 Gemaakt: 2025-01-29
FREE MIKE
58 Gemaakt: 2025-02-05
Herinrichting Albert Schweitzersingel - Amersfoort
57 Gemaakt: 2025-02-06
Stop het doorrijverbod (knip) Nieuw-Sloten
1439 Gemaakt: 2025-01-25
Zeg NEE tegen het Brummense AZC
142 Gemaakt: 2025-02-01
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
6464 Gemaakt: 2024-11-15
Flexwoningen Voetbalveldje Achterbergsestraatweg
221 Gemaakt: 2025-01-24
Steun Poptempel De Kuip
1814 Gemaakt: 2024-10-12
Bollo terug!
1028 Gemaakt: 2024-07-10
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
517 Gemaakt: 2024-12-18
Laat de drie imports blijven bij Tilburg Trappers
25 Gemaakt: 2025-02-02