SAMEN KUNNEN WE HET!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie SAMEN KUNNEN WE HET!.

Gast

2015-12-26 19:20

Probeer je eens voor te stellen: Als je zelf moet vluchten voor geweld dan hoop je toch ook op hulp op alle vlakken!! Toch?
Dus waarom dan niet andere vluchtelingen helpen?

Gast

2015-12-26 21:30

Belangrijk om de redelijkheid ook een stem r5e geven..

Gast

2015-12-27 05:29

Omdat ieder mens gelijke rechten heeft en zou moeten hebben op de basale levensbehoeften als veiligheid, eten, huisvesting, gezondheid.

Gast

2015-12-27 10:17

Omdat vluchtelingen een verhaal hebben, een reden hebben om te vluchten. Omdat het geluid van een kleine groep maatgevend lijkt te zijn. Hun agressiviteit haalt de pers en hun negatieve geluiden bepalen het nieuws. Het positieve geluid horen we nauwelijks in h et nieuws. De samenleving wordt mooier en rijker als we van elkaar leren.

Gast

2015-12-27 12:08

Omdat vluchtelingen evenveel rechten op deze aarde hebben als wij.

Gast

2015-12-27 12:43

Goed idee aan deze intentie stem te geven.
sz

Gast

2015-12-27 12:53

Ik wil wonen in een land dat mensen onthaalt en daadwerkelijk de omstandigheden creëert waarin ontheemden een nieuw leven kunnen opbouwen. Dat vereist inzet op vele niveaus en tegengeluid tegen schreeuwers.

Gast

2015-12-27 13:55

Geweldig!
Ze moeten zo lang wachten op hun procedure zo lang in onzekerheid.
Ook vind ik de negatieve uitingen van mensen om me heen heel vervelend,
Ik zeg altijd ga eens een dagje helpen en een praatje maken met ze,ja natuurlijk zullen er ook "foute"personen tussen zitten maar die heb je tussen de Nederlanders ook.
De foute worden er wel uitgepikt!
Hopelijk komt er voor de mensen uit o.a. Irak ook meer duidelijkheid.
Veelal hoor je Syrië en Eritrea namelijk.

Gast

2015-12-27 14:31

Prima petitie

Gast

2015-12-27 14:49

Ik steun opvang vluchtelingen, ik maak me zorgen over de potentiële toevloed van miljoenen mensen in Afrika die ook hier naar toe willen komen.daar. Staat te weinig over in deze petitie, volgens mij.

Gast

2015-12-27 15:18

vluchtelingen moeten geholpen worden. Als ik in deze omstandigheden kom hoop ik ook geholpen te worden.

Gast

2015-12-27 15:43

Dit geluid is broodnodig ter compensatie van alle negatieve berichtgeving over het vluchtelingenvraagstuk.

Gast

2015-12-27 18:51

Genoeg van de negatieve geluiden, van de haat en domheid van vele mensen, vluchtelingen hebben onze hulp nodig, niet onze haat!

Gast

2015-12-27 20:05

Ik heb ondertekend, omdat ik me schaam voor mijn medelanders, die het ontbreekt aan fatsoen, compassie, medemenselijkheid.

Gast

2015-12-27 20:16

Met Nietzsche naar 2016

Jan Derksen    

Met hetgeen Friedrich Nietzsche de wond in het hart van het universum noemde, kunnen we iets proberen te begrijpen van de protesten tegen de asielzoekers van veel landgenoten die ons op de drempel van het nieuwe jaar bezighouden. Die wond ziet er als volgt uit: De dingen zijn niet zoals ze zouden moeten zijn. Aldus Nietzsche. De dingen die momenteel diep in ons hart zitten zijn: onze kinderen, hun opleiding en hun werk, onze vaderlandse rust, ons succes, ons inkomen, onze woning, onze veilige toekomst. Deze zouden zeker moeten zijn, gegarandeerd. En dat zijn ze niet. Een oorlog in een land (Syrië) waar de meest Nederlanders nog nooit zijn geweest, zet al onze zekerheid van de ene op de andere dag op losse schroeven. Duizenden mensen komen Nederland binnen, Nederland, alleen al de klank is (was) voor veel mensen verbonden met die zekerheden. Deze zekerheden werden sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog stap voor stap met inspanning en transpiratie opgebouwd en worden nu meer dan ooit massaal aangetast. Dit roept, psychologisch gezien, vanzelfsprekend angst op. Deze angst wordt bij veel mensen beter verdragen in de vorm van irritatie en agressie. Boosheid leidt gemakkelijker tot verzet dan angst. Dit verzet, zoals we recent geheel onverwacht zagen in Geldermalsen, geeft weer vertrouwen en zekerheid wellicht bij de mensen die dit tot uiting brengen. Hun emotie holt hun ratio vooruit, vaak ver vooruit zonder dat de ratio bij velen die emotie kan inhalen. De werkelijkheid is voor langere tijd nooit zoals deze zou moeten zijn. De wensen van mensen botsen al snel met de ruwe kantjes van hetgeen ze ervaren. Het omgaan met deze teleurstelling, het kunnen hanteren van deze frustraties, bepaalt de kwaliteit van je leven. Sterker nog, dit bepaalt de kwaliteit van je leven in sterkere mate dan die grote aantallen vluchtelingen die hun heil in ons land zoeken en geld kosten, een woning en een baan willen hebben. Het is niet erg moeilijk om te voorspellen dat het aantal vluchtelingen in de toekomst alleen maar zal toenemen. Het spreekwoord ‘als één schaap over de dam is volgen er meer’ herinnert ons hieraan. Dit betekent dat we onze welvaart moeten gaan delen met veel mensen die we niet hadden verwacht. We hebben onverwacht bezoek gekregen, bezoek dat ertoe neigt te blijven. De dingen zijn niet meer en worden wellicht niet meer zoals ze in onze beleving zouden moeten zijn; namelijk zoals ze waren. Onze zekerheden staan en blijven voorlopig op losse schroeven. Daarvoor is maar een productieve oplossing; acceptatie van de veranderende werkelijkheid, er zo flexibel en creatief mogelijk mee omgaan, er actief aan bijdragen en er dus het beste van maken. Hierbij zouden onze politici ons moeten helpen. Ze moeten het voorbeeld moeten geven en niet zelf verstarren, zoals nu gebeurt en het oog vooral op de volgende verziekingen houden. De wond in het hart van het universum van Nietzsche is er altijd, komt altijd weer op onze agenda en is actueler dan ooit in onze geglobaliseerde wereld waarin we met behulp van de sociale media veel sneller en vollediger dan ooit het geval was alles van elkaar te weten komen. Laten we de wond accepteren en goed verzorgen zonder in agressie uit te barsten.      

Gast

2015-12-27 23:38

Niemand laat zijn/ haar vaderland zomaar achter.

Gast

2015-12-28 07:07

ontzetten goed geluid om de zwijgende meerderheid een steun te geven. Bedankt voor de moeite!

Gast

2015-12-28 07:20

Europa en Nederland moeten hun steentje bijdragen aan een menswaardige opvang en aan het oplossen van de problemen in de oorlogsgebieden.
Wij kunnen het!

Gast

2015-12-28 08:09

Een mooie manier om de zwijgende meerderheid een stem te geven.

Gast

2015-12-28 08:11

omdat alleen begrip en steun ons zal verbinden,
jannie

2015-12-28 08:19

vluchten naar de vrijheid( keramiekbeeld )

Gast

2015-12-28 08:19

ik hoop dat er veel mensen in nederland NU Wakker worden Wij hebben genoeg om te delen samen kunnen wij de wereld beter maken op naar een gezond 2016 

Gast

2015-12-28 08:58

Deze mensen hebben al ellende genoeg te verduren gehad. Probeer jezelf maar eens hun situatie voor te stellen......
Huis kwijt, in je eigen land verkracht, vermoord of geronseld worden door de IS. Deze mensen moeten we met liefde opvangen en hun een veilig onderkomen bieden!

Gast

2015-12-28 09:07

Een veilig plek is voor ieder mens wenselijk zonder teveel eisen te stellen van wat men krijgt van vele mensen.

Gast

2015-12-28 09:12

ja dat willen we