Behoud van het Vereenigingsgebouw (tuf)

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud van het Vereenigingsgebouw (tuf).

Gast

2012-03-21 11:10

de tuf moet blijven ik hoop dat ie dit jaar gewoon weer open is. Het is altijd erg gezellig.

Gast

2012-03-21 11:23

De vertrutting heeft ook ons mooie dorp bereikt.
Ook in dit geval is bureaucratie het sleutelwoord en wordt en geen rekening gehouden met de gevoelens en wensen van de burger.
Laat onze kermis met rust!

Gast

2012-03-21 11:51

hele goede actie,opkomen voor een belangrijk uitgaans-
gelegenheid in Stedebroec, en een zo vriendelijke
beheerder!

Gast

2012-03-21 13:50

het college van B&W (lees ODS) probeert van alles om het 'schip van bijleggen' Het Postkantoor vol te krijgen. Dat dat ten koste moet gaan van een mooi onderkomen als Het Vereenigingsgebouw, vol met historie, dat maakt ze niets uit. Stelletje idioten zijn het. En de burgemeester doet er ook het liefst niets aan. Die slappe hap!

Gast

2012-03-21 14:21

Mooie voorziening om zeep helpen.Postkantoor daar voor in de plaats. Hoe is het mogenlijk dat je de beheerder geen bestaan gund.Kappitaal vernietiging!!!!Schande

Gast

2012-03-21 14:35

Schande om deze lokatie te vernietigen .Weten niet hoe veel mensen er met veel plezier gebruik van maken.

Gast

2012-03-21 15:22

Geef Kees Ooteman zijn vergunning dan
kan hij van het vereenigingsgebouw een
succes maken en dat heeft het vereenigingsgebouw na al die jaren wel eens verdient. Laten die buren
eens nadenken, zij waren er later dan het Vereenigingsgebouw. Zij wisten toch naast wie ze kwamen wonen of hadden ze hun ogen en oren even in hun zak zitten. Wij hebben er ook jaren in de buurt gewoond, nooit last van gehad. Ja, met de kermis en het florabal was het gezellig druk. Het is maar hoe je er naar kijkt. Er is ook iemand, heb ik gehoord, die last heeft van de biljartballen als ze tegen elkaar aanstoten.Wat denk je van een hutje op de hei?
Dan heb je nergens meer last van maar ontiegelijk saaiiiiii!!!!! Succes Trees van Dam - Hof
een beste buur

2012-03-21 15:38

beste mede-stedebroecers,
met interesse heb ik jullie reacties gelezen. het is jammer, vind ik, dat er een verkeerd beeld geschetst wordt van de situatie. niemand van de omwoners van het vereenigingsgebouw heeft, voor zover ik weet, een probleem met de huidige gang van zaken in het gebouw. De petitie die jullie hier kunnen tekenen is dan ook niet bedoeld voor behoud van het vereenigingsgebouw, want daar is niemand op tegen. biljarten, partijen, trouwfeesten en zelfs de kermis, prima! we weten dat dat bij het vereenigingsgebouw hoort en daar houden we rekening mee. misschien is het niet ideaal om 4 dagen ingebouwd te zitten tussen hekken en kotsende jongeren :), maar inderdaad, dat is traditie en hoort erbij.
ons bezwaar zit hem in de UITBREIDING van het vereenigingsgebouw van dorpshuisfunctie naar cafe. met een cafevergunning kan het vereenigingsgebouw Iedere dag open blijven tot 2 uur snachts en zullen er heel wat nieuwe en andersoortige activiteiten te vinden zijn in het vereenigingsgebouw. die niets meer van doen hebben met vereenigingsleven. daar zitten wij als omwoners niet op te wachten en dat lijkt me, zelfs voor de jeugd die graag stappen wil, ook niet moeilijk voor te stellen.
dus zorg dat je op de hoogte bent van wat er echt speelt. er wordt door omwoners niet geklaagd over het vereenigingsgebouw als in de huidige voorziening, die vinden wij opzich prima (op incidenten na, maar dat is verder tussen ons en de beheerder en daar komen wij wel uit). Wel hebben wij bezwaar tegen een cafefunctie van het vereenigingsgebouw, zo midden tussen de huizen met gezinnen en werkende mensen. het is dus ook niet zo dat wij klagen terwijl we 'wisten waar we kwamen wonen' want een dergelijke functie (cafe iedere avond tot in de nacht) heeft het vereenigingsgebouw nooit gehad sinds wij hier wonen!
Laat je informeren over de werkelijke situatie en we wensen jullie een fijne kermis toe. Houden jullie een beetje rekening met ons, snachts bij het weggaan?? Dank!

Gast

2012-03-21 17:39

heb vroeger heel gezellige zondagmiddagen beleefd in TufTuf. Die dingen moeten ze in ere houden.

Gast

2012-03-21 18:16

vroeger mooie tijden beleefd

Gast

2012-03-21 18:59

Hallo beste buur,

Het gaat wel degelijk om behoud van het Vereenigingsgebouw. Het gaat er niet om dat het een fulltime café wordt, dat is het niet en wordt het ook niet. Alleen kan hij nu maar 8 keer per jaar tot 2 uur open blijven. Die situatie is zo beperkt dat de beheerder er geen knappe broodwinning uit kan halen, en dus is hij dan gedwongen om er mee te stoppen. Dat heeft weer tot gevolg dat er geen inkomsten meer zijn voor het Vereenigingsgebouw, wat tot gevolg heeft dat het niet kan blijven bestaan. En de gemeente stuurt erop dat alle verenigingen die nu in het Vereenigingsgebouw zitten, naar het Postkantoor moeten, min of meer wordt het ze straks opgedrongen, let op mijn woorden!

Gast

2012-03-21 19:43

Ben bewoner die vrijwel direct naast het Verenigingsgebouw woont. De acties die met regelmaat wordt ondernomen tegen het verenigingsgebouw steun ik niet.
Ik pleit voor het behoud van dit prachtige gebouw en haar tradities en of dit nu het, het klaverjassen, biljarten, trouwerijen, kermis, etc, etc. is, maakt voor mij geen enkel verschil.
Het verenigingsgebouw en haar activiteiten vormen een wezenlijk sociaal onderdeel voor de mensen uit Bovenkarspel en omstreken!
Ik zou het persoonlijk als een enorme verarming van de gemeente zien als dit stukje historie de das omgedaan zou worden.
Spreek de wens uit dat het gebouw in haar bestaan zoals heden te dagen nog heel lang mag voortbestaan en als het moet mag er van mij best nog wel wat activiteiten bij, over alles valt te praten!

gast

#138 Re:

2012-03-21 21:57

Als je goed het besluit van de gemeente had gelezen dan had je geweten dat de kemis gewoon doorgaat net zoals de flora Daar geld namelijk een ontheffing voor wat jaarlijks aan alle horecavoorzieningen wordt verleend . Buitendat kunnen ze nog 12 dagen ontheffing vragen voor de geluidsnormen en 8 dagen voor de sluitingstijden. De keus van kees en het bestuur op per 1 april te stoppen is geheel aan hun, maar het lijkt mij stug aangezien 4 dagen kermis al gauw zo'n 80 duizend euro opleverd. #37: -  

Gast

#139 Re:

2012-03-21 22:07

Het postkantoor heeft miljoenen gekost om het in een goede veilige staat te krijgen . Hoeveeel denk jij dat er nodig is om het Verenigingsgebouw in die staat te krijgen ? Wie is er straks verantwoordelijk als er wel iets gebeurt als de tent volgeladen is met jongeren ? Hebben Stadsplein (princensluis) de stek, pampus en de wurf dan ook recht op een cafevergunning ? Dat lijkt mij wel zo eerlijk. En al die andere Horecaondernemers die in deze tijd te pleuris werken om maar mensen binnen te halen en die wel aan al die eisen moeten doen waar een echt cafe aan moet voldoen. Moet de Florabar dan deuren maar sluiten lijkt mij nogal oneerlijke concurentie.#130: -  

Gast

#140 Re:

2012-03-21 22:11

Het bestuur mocht in het nieuwe postkantoor maar wilde dat niet , het heeft afgelopen jaar een 100.000 euro gehad op de boel op te kalefateren. Andere verenigingen hebben dat niet gehad .Er zijn hier in het dorp wel meer verenigingen die noodlijdend zijn maar ja die hoor je niet Mischien zouden al die kleine verenigingen bijelkaar moeten gaan in het verenigingsgebouw, beter een pand goed onderhouden dan 10 slecht.  

Gast

2012-03-22 00:03

ik heb er mijn 1 ste biertje gedronken, mijn 1 ste meisje gekust en prachtige feesten gehad. het is een begrip in bovenkarspel

Gast

2012-03-22 10:47

Blijft er nog iets over in deze gemeente.
Niets mag maar alles moet

Gast

#143 Re: Re:

2012-03-22 18:34

#140: - Re: Inderdaad zouden er meer verenigingen in het Vereenigingsgebouw kunnen. Maar de gemeente wil liever zoveel mogelijk dwarsbomen om dat idiote Postkantoor vol te krijgen. En let op mijn woorden, dat hele project gaat evengoed elk jaar de gemeenschap handen vol geld kosten.  Maar dat alles ter eer en glorie van onze wethouder Lydia Groot. Dat alles betaald moet worden dmv een OZB verhoging zal haar een zorg zijn. Triest figuur!

Gast

2012-03-22 20:00

Laat Kees en de zijne hun werk zo als het altijd al gegaan is blijven doen, dus gewoon met vergunning
een beste buur

2012-03-23 11:48

# 144; helemaal mee eens. Laat hen hun werk doen zoals het altijd al is gegaan. geen enkel bezwaar. En dat is dan niet met, maar zonder cafevergunning. Die heeft hij nl nooit gehad en er is op deze manier voldoende plezier te halen uit het vereenigingsgebouw! zoals ik kan lezen is iedereen blij met de huidige gang van zaken dus laten we het zo houden zoals het nu is. misschien dat een goede wervingsactie voor het binnenhalen van meer vereenigingen, dansclubs en andere activiteiten een oplossing is?

Gast

2012-03-26 20:02

Tuf moet blijven!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

2012-03-27 09:04

Heel jammer dat Kees stopt op 1 mei.
Gemeente bedankt,het is jullie weer gelukt.

Gast

2012-03-27 09:44

Wethouder Groot bedankt hoor. (Om misselijk van te worden, bah!)

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-04-02 20:16

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-04-03 20:20