De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.
Miss Who |
#226 Re:2013-08-13 09:56Het zijn juist zzp-ers met een inkomen van rond de 20000 euro die optimaal profiteren van de aftrek, en niet de mevrouw uit u stereotyperende voorbeeld. De zelfstandigenaftrek is geen beloning voor het bijdragen aan de economie maar een tegemoetkoming in de onkosten en het risico dat de ondernemer heeft (Geen ww, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, geen doorbetaalde vakantie, geen bonussen, geen inkomen bij ziekte en geen pensioen).
|
Gast |
#2272013-08-13 10:09Getekend voor alle ZZPers ook al ben ik er zelf geen. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daar in Den Haag. En dat noemen ze dan de economie vooruit helpen. Nog nooit zo'n stelletje dombo's in de regering gezien, behalve de vorige coalitie. |
denker |
#228 visie?2013-08-13 10:25Ik wil wel eens een goede vergelijking zien tussen werknemers en zzp-ers en uitgesplitst naar inkomensniveau. Ik ben ben bijna 25 jaar in loondienst geweest en nu zzp-er. Ik weet niet of je als zzp-er zoveel meer netto overhoud. Je hebt naast je betaalde uren ook veel onbetaalde uren voor acquisitie en administratie. Daarnaast natuurlijk kosten voor zaken die voor een werknemer in de arbeidsvoorwaarden zitten, plus het risico op geen inkomen of uitkering als er geen werk is. |
Gast |
#2292013-08-13 11:00Zoals Max Pam in zijn column in de Volkskrant onlangs terecht constateerde, is de haat tegen zelfstandigen diep geworteld bij gevestigde organisaties (vakbonden) en partijen. |
Gast |
#2302013-08-13 11:19Duizenden werken zich een slag in de rondte om het hoofd boven water te houden. Door ordinaire bezuiniging (Brussel moest eens kwaad worden als men die 3% niet haalt) wordt een bepaald recht, de zelfstandigenaftrek, beëindigd. Hopelijk krijgen we spoedig nieue verkiezingen. Ik weet al wie er dan de grootste wordt !!! |
Gast |
#2312013-08-13 11:24Met de bekende appels met peren vergelijken lijkt mij zeer onwenselijk als dit aan de basis staat van een beleidsverandering! |
Gast |
#2322013-08-13 11:52lekker stelletje in Den Haag! Hoe help ik een land naar de ......! geen aftrek? Dan ook geen ondernemers bijdrage aan onze fantastische zorgverzekering meer en toch zeker wel weer recht op de sociale voorzieningen die er nog over zijn. |
11 |
#234 Re: Knuppel in hoenderhok.2013-08-13 11:58#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok. ik ben het hier zeker niet mee eens! Zoals al gemeld, zijn veel ZZP'ers begonnen na een ontslag/reorganisatie. Zij hebben hun hand niet op willen houden en kostten op deze manier de maatschappij minder geld. Van wat ze binnen fietsen op eigen kracht, gaat een groot deel naar de belasting en eventueel een arbeidsongschiktheidsverzekering. Waar de "loonslaaf" om 17:00 uur de deur dichttrekt achter zijn/haar kont, is de ZZP'er na 40 uur (wat volgens mij tegenwoordig al erg veel is voor een doorsnee volle werkweek, om mij heen zie ik niet anders dan 32 en 36 uur?!) nog lang niet klaar. Ja, het is ook een keuze. Maar wel een keuze gemaakt op bepaalde voorwaarden en als er aan die voorwaarden nu ineens weer!!! verandering wordt aangebracht, dan hebben de ZZP'ers het volste recht om daar tegen in gaan en op te komen voor hun rechten! |
Gast |
#2352013-08-13 12:00Zeker voor ons zzp-ers moet deze aftrek blijven! Reken maar eens na, hoeveel belasting je anders moet gaan betalen. De tarieven verhogen is ook al zo moeilijk, en meer dan dag-en-nacht werken kan eigenlijk niet, dus wat moeten we dan? |
Gast |
#2362013-08-13 13:29Belangrijk voor zoveel ondernemers in ieder geval de eerste paar jaar! |
Gast |
#2382013-08-13 14:07Goed initiatief. Onzinnig om de hardst werkende mensen van Nederland hun bestaan te ontnemen. De ZZPer heeft geen recht op sociale voorzieningen. Spaart voor eigen pensioen en vormt met 800.000 de pilaar van de samenleving. Velen reden het net, bij afschaffing dreigt armoede en afhankelijkheid. |
Ruudje |
#239 Re: Knuppel in hoenderhok.2013-08-13 14:50#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.
een beetje moeilijk als je hetzelfde netto wil hebben als een timmerman in de bouw moet je ongeveer 45-50 euro per uur vragen dan ben je volledig verzekerd, bouw je pensioen op en heb je ook vakantiegeld en betaalde vakantiedagen. dit was 2 jaar geleden al moeilijk, de meeste konden niet meer dan 30-35 euro per uur vragen, dit jaar is het 25-30 euro en dan nog ben je te vaak te duur, omdat een oost europeaan voor 20 euro per uur kan komen. 30 euro per uur staat op dit moment gelijk aan net iets onder een bijstands uitkering, dus betalen we geen van alle de pensioenkosten meer, en ook geen uitkeringen voor blijvende invaliditeit. Op die manier houden we zolang we gezond zijn EN werk hebben nog net wat over, zodat we de bijtelling voor de bus (die we zelf al betaald hebben), eens in de 4 jaar aan de belastingdienst nogmaals kunnen betalen (25% bijtelling). verdwijnt die zelfstandigeaftrek dan weet ik wel wat ik doe, meteen een uitkering aanvragen, das dan toch mooi 100 euro per maand netto erbij. |
Gast |
#240 Populisme ten gevolge van een goed onderbouwde petitie2013-08-13 14:56Een week geleden heb ik met mijn volle verstand deze petitie ondertekend.
Maar boven al: houdt uw emotionele meningen onder controle, de wereld is al vol met mensen die roepen zonder hun woorden te wegen.
|
warmer |
#241 Re:2013-08-13 15:05Inderdaad, als Post NL via een convenant met de bel;astingdienst alle chauffeurs zogenaamd zelfstandig maakt, dan is er iets fout bij het optreden tegen schijnzelfstandigheid. Maar dag nog, moeten de schijnzelfstandigen dan nog gestraft worden met een bepreking van de zelfstandigenaftrek? Dubbel gepoakt heet dat. |
Gast |
#2422013-08-13 15:42Na 31 jaar bij ING Bank en Postbank ontslagen omdat Postbank werd opgeheven... als 50plusser kom je niet meer aan t werk dus als ZZP-er proberen in mijn levensonderhoud te voorzien. En nu wordt dat OOK afgenomen? Alle SSP-ers dan maar naar de BIJSTAND? Kunnen we samen met Griekenland faillissement aanvragen...wie helpt Nederland dan? |
Gast |
#2432013-08-13 17:57Ik ben zelf ook zzp en sluit stuit mij aan bij de genoemde argumenten. |
Gast |
#2442013-08-13 18:42Wat weer een briljant voorstel van de heldere lichting in onze regering om kosten te besparen. |
Gast |
#2452013-08-13 19:29Ik heb op zich geen bezwaar tegen afschaffing van de aftrek. Ondernemers zouden dan wel gewoon alle voordelen/aftrekposten moeten kunnen genieten die andere ondernemingen hebben. En natuurlijk bereid zijn om eventueel hun tarieven te verhogen, zodat de idiote concurrentie op prijs met werknemers stopt. Waar ik ernstig bezwaar tegen heb is de volstrekte visieloosheid van het kabinet als het gaat om ZZP-'ers en het opportunisme om zonder nadenken de aftrek af te schaffen. |
Gast |
#2462013-08-13 19:41Zelfstandigen hebben geen enkel recht of zekerheid. Wij worden per uurtje betaald en kunnen per dag ontslagen worden. Mensen die hun salaris tot en met hun doodskist hebben veilig gesteld willen dat de zelfstandige aan hun zekerheid meebetaalt zonder daarin te mogen meedelen. Dit is ten diepste onrechtvaardig en slap. En dat van een VVD - een partij waar ik nooit op gestemd heb omdat ik sociaal denk maar nu blijkt dat deze partij inderdaad ook niets te betekenen heeft voor ondernemende mensen. |
Gast |
#2472013-08-13 19:44Laat de overheid er maar voor zorgen dat een groot gedeelte van de werkzaamheden worden uitbesteed aan kleine bedrijven en zzp,ers .Dan krijgen ze een goed product of dienst voor een eerlijke prijs in dit geval echt een win win situatie . |
Gast |
#2482013-08-13 19:58Dit kabinet heeft liever dat we met z'n allen met een uitkering thuis gaan zitten! Weg ermee! Van alle kanten word je als ondernemer geplukt! Vroeger was ik blij als ondernemer, tegenwoordig vergaat me de lol in mijn werk. Door alle lastenverzwaringen kan ik mijn klanten niet meer de service bieden die ik graag wil geven. Wat eerst een service was moet ik tegenwoordig zoveel mogelijk in rekening brengen. De klant weer de dupe. Een heel erg teleurgestelde handelaar in de tweedehands auto's.... |
Gast |
#2492013-08-13 20:06Prima hoor, dat afschaffen! Maar dan wil ik wel een verzekering voor arbeidsongeschiktheid ervoor in de plaats hebben! |
Gast |
#2502013-08-13 21:53Alles wordt voor de Nederlander afgebroken om nog meer te kunnen doen voor de asielzoekes en de EU, en de zuidelijke landen. Het volk van Nederland wordt meer en meer uitgeknepen. Dat zal zich ergens wreken, het volk van NL zal het een keer goed zat zijn! |
|
Respecteer de euthanasiewet
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
767 Gemaakt: 2024-11-23
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
207 Gemaakt: 2024-12-21
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5487 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
621 Gemaakt: 2024-12-11
Respecteer de euthanasiewet
7785 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
124 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
112 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
119 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Laat chinastraat leven!
5425 Gemaakt: 2024-11-26
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
560 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65259 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
147 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22372 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1167 Gemaakt: 2024-11-09
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3480 Gemaakt: 2024-04-23
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09